خبرگزاری کار ایران

سعید جلیلی:

باید تفکر بسیجی بر ادارات دولتی حاکم شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۱۱

باید در دولت آینده کار ویژه این باشد که دستگاه‌های دولتی نه تنها مانع مردم نشوند بلکه پشتیبان آن‌ها باشند باید بر ساز و کار ادارات دولتی ما تفکر بسیجی حاکم شود.

 ایلنا: سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معتقد است که باید تفکر بسیجی بر ادارات دولتی حاکم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع هواداران خود در ورزشگاه حیدرنیا با اشاره به تاریخ ایران اسلامی گفت: ‌ ۵۰ سال است ملت ما با افتخار پا در مسیر حضرت سیدالشهدا گذاشته و ادامه داده است ۵۰ سال پیش یعنی در خرداد ۴۲ امام ما پرچمی را بلند کرد که هدفش لبیک به خداوند بود و بدنبال آن لبیک نیز،ملت به امام لبیک گفتند و ایمان به وعده‌های الهی شکل گرفت.

وی با اشاره به دشمنی دیرینه استکبار جهانی با انقلاب اسلامی گفت: از‌‌ همان روزهای اول دشمنان خط تهدید و تخریب را شروع کردند و رویارویی دو گفتمان شکل گرفت در یک سو ملتی که اسلام را مبنا قرار داده بود و در سوی دیگر گروهی که می‌خواستند مانع تحقق آن شوند.

جلیلی افزود: امروز بعد از ۵۰ سال که از خرداد ۴۲ می‌گذرد در خرداد ۹۲ می‌بینیم که انچه امام وعده داده است عملی شده و آنچه را ایمان آوردیم امروز تجربه کردیم و به عینه دیدیم که اگر پیام خدا و رسول او را بپذیریم و جواب بدهیم حیات جدیدی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌های جهانی می‌خواستند اراده ملت ایران را نابود کنند، افزود: زمانی آن‌ها می‌خواستند که شاه بماند اما ملت خواست شاه برود و شاه رفت. در زمان دفاع مقدس نیز تمام قدرت‌ها می‌خواستند ایران را شکست دهند اما ایرانی‌ها پیروز شدند.

جلیلی افزود: امروز نیز آن‌ها می‌خواهند که جلوی دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای را بگیرند اما به فضل خدا و با اراده ملت ما هسته‌ای شدیم و امروز ایران و دولت ایران هماورد قدرت‌های جهانی است.

وی ادامه داد: این عظمت ملت ایران ما بود که در چارچوب اسلام ناب موفقیت‌های پی در پی به دست آورد و به یک نمونه و قله تبدیل شد نمونه‌ای که در جهان تکثیر شده و باعث پیروزی‌های بزرگی در جنوب لبنان و غزه شده است.

جلیلی با اشاره به شرایط خطیر امروز گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند امروز ما در موقعیت خیبر قرار داریم و پشت خیمه دشمن هستیم و ظرفیتی در کشور ایجاد شده که دشمن را مستاصل کرده است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ آن‌ها هر‌گاه در موضع ضعف و استیصال قرار گرفتند با حربه تردید از درون خواستند که نقشه‌های خود را تکمیل کنند.

جلیلی با اشاره به پیروزی‌های به دست آمده در چهار سال گذشته افزود: تمامی این پیروزی‌ها مرهون دو اصل است یک خداباوری، ۲- مردم باوری و اعتقاد به ظرفیت‌ها، اگر ما در دوران دفاع مقدس و در موارد دیگر پیروزی‌هایی به دست آوردیم و موفق شدیم به این دلیل بود که امام با توجه به این دو اصل ظرفیت جوانان را در چارچوب‌های اسلام ناب آزاد کرد و به دنبال آن پیروزی‌های بزرگی را به دست آورد.

وی با انتقاد از بعضی دیدگاه‌ها همچون مکتب ایرانی و دوستی با مردم اسرائیل گفت: متاسفانه زمانی که ملت ایران شتاب پیشرفت‌ها را جشن می‌گرفت و مقتدرانه جلو می‌رفت عده‌ای با انحراف از چارچوب اسلام ناب و استفاده از مباحثی همچون مکتب ایرانی و یا دوستی با اسرائیل می‌خواستند در این حرکت توقف ایجاد کنند اما ملت ما اجازه نداد.

جلیلی افزود: امروز بدنبال فتنه و انحراف جریان جدیدی به وجود آمده به نام جریان تردید که می‌خواهد در ظرفیت‌های بزرگ کشور تردید ایجاد کند و با بزرگنمایی بعضی ضعف‌ها آن‌ها را به حساب گفتمان اسلام ناب بگذارد اما هرگز موفق نمی‌شود.
وی ادامه داد: جریانی هماهنگ با تردید می‌خواهد بدنبال مذاکره با کدخدا باشد اما فراموش نکنیم زمانی که این جریان به وجود آمد کار را به جایی رساند که رهبری فرمود بایداولویت اولمان را مبارزه با فقر و تبعیض قرار دهیم.

جلیلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: ‌‌‌ همان گونه که رهبری فرمودند عرصه سیاست عرصه تعارف نیست و هرچقدر عقب بنشینید دشمن پیشرفت می‌کند در این میان جریان تردید می‌خواهد تهدید‌ها را بزرگنمایی کند و موفقیت‌ها را کوچک نمایی کند تا ملت ما را دچار اشتباه محاسباتی کند.

وی ادامه داد: اما دشمنان ما کور خوانده‌اند زیرا ملت ما بصیر است و تصمیم درست را می‌گیرد هرچند جریان تردید می‌خواهد هزینه مقاومت را زیاد کند و هزینه‌های تسلیم را می‌پوشاند.

جلیلی افزود: جریان مقاومت امروز واقع بینانه‌ترین جریان است و اگر ما بدنبال خلق حماسه‌هایی مانند حماسه‌های دوران مقدس در اقتصاد و سیاست هستیم باید با دو اصل خداباوری و مردم باوری حرکت کنیم زیرا حماسه اقتصادی ممکن نیست مگر با شناخت درست ظرفیت‌ها و باور تک تک آن‌ها و به صحنه آوردن تمام فرصت‌ها.

وی ادامه داد: ‌آنچه قدرت‌های جهانی از آن می‌ترسند سانتریفیوژ نیست بلکه وجود جوانان و دانشمندانی همچون رضایی، شهریاری و احمدی روشن است آن‌ها می‌ترسند که چنین ظرفیت‌هایی در کشور آزاد شود زیرا وقتی در سال ۸۸ ما را تهدید کردند که سوخت ۲۰ درصدی را نمی‌دهیم آن کسی که در دهان آن‌ها زد شهید شهریاری بود نه کسی که گفتگو می‌کند.

جلیلی افزود: ‌ آن‌ها از این نگرانند که با آزادسازی ظرفیت جوانان ما حماسه خلق شود زیرا امروز سن دانشمندان هسته‌ای ما بین ۳۰ تا ۳۶ سال است.

وی با اشاره به لزوم اصلاح نظام دولتی از ساختار اداری گفت: باید در دولت آینده کار ویژه این باشد که دستگاه‌های دولتی نه تنها مانع مردم نشوند بلکه پشتیبان آن‌ها باشند باید بر ساز و کار ادارات دولتی ما تفکر بسیجی حاکم شود دولت باید آن زنجیرهایی که به واسطه بروکراسی به وجود می‌آید را باز کند تا مانع رشد جوانان ما نشود.

جلیلی افزود: کسی که به عنوان رئیس جمهور بعدی انتخاب می‌شود باید دولت را به گونه‌ای خلق کند و به وجود آورد که زمینه خلق حماسه اقتصادی ایجاد شود و راه آن این است که در مقابل زیاده خواهی‌ها، فتنه‌ها و تبعیض‌ها مقاومت کنیم زیرا براساس گفته مقام معظم رهبری ما امروز در پشت دروازه ورود به تمدن اسلامی هستیم.

در این همایش افرادی همچون حجت الاسلام پناهیان، آقاتهرانی، فرج اله سلحشور، ابوالقاسم طالبی، کوچک‌زاده، محمدحسین نیرومند، علی احمدی حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز