خبرگزاری کار ایران

دیپلمات سابق ایران در گفتگو با ایلنا:

روحانی فردی تاثیرگذار در عرصه سیاست خارجی است

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۲۳

اگرچه عرصه سیاست خارجی به مجموعه کل نظام بر می‌گردد ولی وجود افراد توانمند به لحاظ رفتاری و برخوردی همچون آقای روحانی می‌تواند در آن تاثیر گذار باشد.

ایلنا-یزد: دیپلمات سابق کشورمان در کویت و یمن گفت: روحانی فردی تاثیرگذار در عرصه سیاست خارجی است.

به گزارش ایلنا از یزد، ابوالقاسم شعشعی ظهر امروز با بیان این مطلب به ایلنا گفت: اگرچه عرصه سیاست خارجی به مجموعه کل نظام بر می‌گردد و وابسته به تک چهره ها نیست ولی وجود افراد لایق، توانمند و جامع نگر همچون آقای روحانی می‌تواند در آن تاثیر گذار باشد.

شعشعی گفت: آقای روحانی به لحاظ فردی شخصیتی است که بعلت جایگاه و کمالات خود می تواند در عرصه دیپلماسی کشور تاثیرگذار باشد چراکه ایشان از قدرت چانه زنی بالایی برخوردار است.

وی افزود: یکی از رویارویی‌های دولت آینده، ادامه مذاکرات با گروه 5+1 است که بدیهی است آقای روحانی به علت سابقه خوش می‌تواند در این عرصه تاثیرگذار باشد و مذاکرات را در مسیر جدیدی هدایت کند.

وی همچنین روحانی را فردی امین در حوزه سیاست خارجه دانست.

شعشعی در ادامه با اشاره به سابقه آشنایی 40 سال خود با حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: ایشان امتیازاتی دارد که مهم‌ترین آن تحصیل در حوزه علمیه و دانشگاه در خارج کشور است.

وی افزود: ایشان به علت مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی خود، توانسته توجه نسل جوان روحانیت انقلاب را به خود جلب کند.

این دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به سخنرانی‌های آقای روحانی در پیش از انقلاب گفت: «امام» نامیدن رهبر کبیر انقلاب در مسجد ارگ توسط ایشان همواره در اذهان است. ایشان در همان زمان نیز بیانی شیوا و صریح و روشن و منطقی داشت.

وی گفت: روحانی در سال‌های پس از انقلاب، تجربیات ارزنده ای را در بطن انقلاب در مسئولیت‌های مختلف نظیر مدیریت ستاد پدافند کشور در زمان دفاع مقدس، حضور در خانه ملت و نایب رئیسی مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور و ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص کسب کرده است.

ابوالقاسم شعشعی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه آقای روحانی در صورت پیروزی در انتخابات از همه ظرفیت‌های انسانی برای پیشبرد برنامه های خود استفاده کند، گفت: روحانی در این صورت در اداره کشور موفق خواهد بود.

این دیپلمات سابق کشورمان ابراز امیدواری کرد تا مردم با انتخاب حسن روحانی، افراد دلسوز و خوش سابقه را به عرصه اجرایی کشور بازگردانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز