خبرگزاری کار ایران

حامد كرزی:

طالبان در خدمت دشمنان اسلام است

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۹۴

انفجارها، مین گذاری‌ها، سربریدن‌ها و کشتار هم‌ وطنان بی‌گناه فشارهایی است که دشمنان اسلام و كشور می‌خواهند با آن، افغانستان را به یک کشور ضعیف تبدیل کنند تا تن به خواسته‌های شوم آنها بدهد.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهوری افغانستان با محکوم کردن حمله انتحاری روز گذشته در مقابل در ورودی دادگاه عالی افغانستان که باعث مرگ ۱۷ تن و زخمی شدن ۳۹ تن شد، گفت که طالبان با انجام این حمله نشان داد که درخدمت دشمنان اسلام است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، درخبرنامه دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان با محکوم کردن این حمله، آمده است که انفجارها، مین گذاری‌ها، سربریدن‌ها و کشتار هم‌ وطنان بی‌گناه فشارهایی است که دشمنان اسلام و كشور می‌خواهند با آن، افغانستان را به یک کشور ضعیف تبدیل کنند تا تن به خواسته‌های شوم آنها بدهد.

در خبرنامه تاکید شده که افغانستان درطول تاریخ در برابر فشارخارجی‌ها تسلیم نشده و اکنون نیز سر فرود نخواهد آورد.

دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان افزوده است که این دشمنان اسلام و انسانیت یکشنبه گذشته دو پسر ۱۰ و ۱۶ ساله را نیز در ولسوالی ژیری ولایت «قندهار» سربریدند.

مقام‎های ولایت قندهار در جنوب افغانستان پیش از این گفته بودند که طالبان دو پسر ۱۰ و ۱۶ ساله را به اتهام «جاسوسی برای نیروهای دولتی» سر بریده‎اند.

کرزی پیش از این در مواردی، طالبان را برادر خطاب کرده و خواستار پیوستن آنها به روند صلح افغانستان شده بود.

رئیس‌جمهوری افغانستان به دلیل واکنش ملایمش در برابر طالبان همواره هدف انتقاد نیروهای سیاسی مخالف دولت بوده است.

گروه طالبان با ارسال نامه‌ای به رسانه‌ها مسئولیت حمله به دادگاه عالی را به عهده گرفته است.

طالبان در این نامه گفته‌ است که چهار اتوبوس حامل ماموران دادگاه عالی و شش خودرو مربوط به قضات عالى‌رتبه را هدف قرار داده ‌است.

این نخستین باری است که طالبان دادگاه عالی افغانستان را هدف انتفاد شدید قرار داده و به آن حمله کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز