خبرگزاری کار ایران

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

40 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک وارد بازار شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۲۵

در سال جاری تاکنون 200 تن مرغ ویژه تولید شده که امیدواریم در ماه های آتی حجم بیشتری تولید و بدست مصرف کنندگان برسد.

ایلنا: مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از راه اندازی مرکز عرضه محصولات مرغ بدون انتی بیوتیک در شهر اصفهان خبر داد و گفت: قیمت مرغ بدون آنتی بیوتیک به سایر مرغ های عرضه شده حدود یکهزار و 300 تومان در هر کیلو بیشتر است و در سال جاری از طریق این مرکز 40 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک وارد بازار استان اصفهان و استان های هم جوار شده است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر نجفی با اشاره به این که مرکز عرضه محصولات مرغ ویژه و بدون آنتی بیوتیک به صورت فعال توسط شرکت محصولات سالم ارغوان با 12نمایندگی فعال عرضه محصول در شهر اصفهان ایجاد شده، افزود: بر نحوه تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک اداره کل دامپزشکی نظارت دائم و کامل دارد و این نظارت در فرآیند تولید از ابتدا تا عرضه در بازار برای مصرف کنندگان رصد می شود.

به گفته وی باتوجه به این نظارت ها گوشت مرغ ویژه بدون آنتی بیوتیک با لیبل ویژه در سطح شهر اصفهان عرضه می شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان وزن مرغ ویژه را بین 650 گرم برای جوجه کبابی و یکهزار و 800 گرم برای مرغ اعلام کرد و گفت: هم اینک این محصولات به صورت مرغ قطعه بندی شده، جوجه کبابی و مرغ کامل عرضه می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون تولیدات این مجموعه 10 درصد جامعه را هدفگذاری کرده و امید است با برنامه ریزی فنی و همچنین رونق فرهنگ مصرف مرغ ویژه درصد بیشتری از جامعه را زیرپوشش قرار بدهد.

به گفته وی مرغ بدون آنتی بیوتیک با رعایت اصول ایمنی بهداشتی مثل داشتن حصار در مرغداری ها، بهداشت کارکنان و همچنین جلوگیری از ورود هرگونه آلودگی با استفاده از تدابیر فنی و بهداشتی و با استفاده از مشاورین متخصص تهیه می شود.

وی با اشاره به اهمیت نوع تغذیه در تولید مرغ ویژه علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی و دامپزشکی، ادامه داد: در سال جاری تاکنون 200 تن مرغ ویژه تولید شده که امیدواریم در ماه های آتی حجم بیشتری تولید و بدست مصرف کنندگان برسد.

به گفته وی انواع تولیدات طیور اصفهان شامل تولید مرغ گوشتی، مرغ تخم گذار، بوقلمون گوشتی،شترمرغ، کبک، بلدرچین و پرندگان زینتی است که استان اصفهان با تولید 154 هزارتن در سال 91 رتبه اول کشور شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز