خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان محیط زیست کشور در خوزستان گفت:

ایران با استفاده از فناوری جدید به مقابله ریزگردها رفت

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۰۹

یک مرکز تحقیقات مدیریت هوا و تغییرات اقلیمی در خوزستان با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید.

ایلنا: همزمان با هفته محیط زیست از مرکز تحقیقات مدیریت هوا و تغییرات اقلیمی استان خوزستان با حضور رییس جمهور  بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمدی زاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص بهره برداری از مرکز تحقیقات مدیریت هوا و تغییرات اقلیمی استان خوزستان گفت: ما در استان خوزستان با پدیده ریزگردها و گرد و غبار که یک پدیده نوظهور است روبرو هستیم که بعد از مطالعات و تحقیقات انجام شده، مرکز تحقیقاتی را در حوزه اقلیمی مورد بهره برداری قرار دادیم.

وی افزود: جدا از این، اقداماتی در زمینه تثبیت شن از طریق مالچ پاشی و عملیات بیولوژی انجام شده و اقداماتی نیز در کشورهای همسایه بخصوص در کشور عراق شروع شده و امیدواریم شاهد این باشیم که کانونها و نقاط جوشش در کشورهای همسایه نداشته باشیم.

محمدی زاده گفت: در کنار ماموریتی که برای آبدار کردن تالاب ها و مدیریت صنایع آب در منطقه با کمک وزارت نیرو انجام می شود به بهره گیری از فناوری های نوین که می تواند از طریق آزادسازی یون و الکترون و ذرات که در هوا منتشر می شود و قطر آن بسیار کوچک و کم وزن است و به صورت معلق در هوا می ماند از طریق یونیز کردن، این ذرات جرم پیدا می کند و سنگین می شود و رسوب خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر چه این فناوری به تازگی وارد کشور شده است و کشورهای بسیار محدودی در دنیا دارای این فناوری هستند امیدواریم در همان فاز اول بتوانیم نتایج مثبت بگیریم، تا کنون نتایج بسیار امیدوارکننده است و برای ادامه کار، عملیات تثبیت شن های روان و توسعه جنگل را ادامه خواهیم داد و در این زمین با کشورهای همسایه تعامل مثبت داریم و مدیریت منابع آب را انجام خواهیم داد.

وی افزود: چون کانونها و محل های ورود گرد و غبار در استان خوزستان در شهرهای سوسنگرد و حمیدیه و بستان است،سعی می کنیم این کار را ادامه داده و از حاشیه مرزها از بوشهر تا ارومیه ادامه یابد و در دستور کار این سازمان قرار دارد.  محمدی زاده، یکی از مزیت های این فناوری را قابلیت جابجایی دانست  وگفت: جای  بسی خوشحالی است که ما توانسته ایم به آن دست یابیم این فناوری که در کشورهای بسیار محدود  از آن برخوردارند، ما هم توانستیم صاحب این فناوری شویم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اعتبار این پروژه را برای منطقه خوزستان 15 میلیارد تومان دانست و گفت:  در سال گذاشته بالغ بر 50 میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده و امسال از سوی مجلس محترم در بودجه، 55 میلیارد تومان پیش بینی شده که امیدواریم آن را به 10 برابر افزایش بدهیم تا این کار در کل کشور انجام بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز