خبرگزاری کار ایران

توضیح سازمان زیباسازی درخصوص موزه مكتب كمال‌الملك؛

احیای مدرسه صنایع مستظرفه به معنی بازگشایی آن نیست

کد خبر : ۸۰۷۰۸

باتوجه به فعالیت‌های انتخاباتی در شهر تهران و برای ایجاد نشدن شائبه به منظور فعالیت‌های تبلیغاتی، افتتاح این موزه به پس از برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران به تعویق افتاده است.

ایلنا: تاسیس موزه مكتب كمال‌الملك در باغ نگارستان كه به گردآوری آثار استاد كمال‌الملك و شاگردانش در محل باغ نگارستان اختصاص دارد، به معنای بازگشایی مدرسه صنایع مستظرفه و فعالیت‌های آموزشی در آن نیست.

به گزارش ایلنا، در هفته جاری خبر احیای مدرسه صنایع مستظرفه با تاسیس موزه مكتب كمال‌الملك از سوی روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران برای اهالی رسانه ارسال شد، در این خبر آمده است: سازمان زیباسازی شهر تهران که احیای خاطرات هنری شهر تهران و مكان‌های فرهنگی و تاریخی را از وظایف خود می‌داند در یک سال گذشته، با گردآوری آثار کمال‌الملک، شاگردان و اسناد مدرسه صنایع مستظرفه، موزه مکتب کمال‌الملک را در باغ نگارستان تاسیس خواهد کرد. این موزه با گردآوری بیش از 120 اثر، از این هنرمند شهیر ایرانی و شاگردان ایشان در باغ نگارستان افتتاح می‌شود.

متاسفانه از آنجا كه در این خبر تاكید بر «احیا» به معنی زنده كردن خاطرات شده، توسط برخی از رسانه‌ها به اشتباه به معنی بازگشایی مدرسه صنایع مستظرفه تعبیر شده است. این درحالی است كه سامان زیباسازی مسئولیتی در زمینه آموزش هنر در كشور ندارد و در راستای ابعاد آموزشی هنر بر اساس نیازهای خود با مراكز دانشگاهی همكاری می‌كند.

از سوی دیگر باغ نگارستان تهران طی سالیان گذشته نیز دست خوش تغییرات عمده‌ای شده است و از اساس محل مدرسه صنایع مستظرفه از بین رفته و فقط بخشی از باغ نگارستان باقی مانده است كه سازمان زیباسازی برای زنده نگاه داشتن خاطرات هنری شهر تهران اقدام به گردآوری آثار كمال‌الملك و شاگردانش به همراه مدارك صنایع مستظرفه در این محل كرده است.

علیرغم گردآوری آثار و آماده سازی باغ نگارستان برای افتتاح موزه كمال‌الملك در هفته گذشته، باتوجه به فعالیت‌های انتخاباتی در شهر تهران، و برای ایجاد نشدن شائبه به منظور فعالیت‌های تبلیغاتی، افتتاح این موزه به پس از برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران به تعویق افتاده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز