خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استانداری البرز خبر داد:

یکسان سازی تعرفه عوارض در دهیاری ها استان البرز

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۶۰

این طرح در راستای تسهیل ارائه خدمات به روستائیان و جلوگیری از هرگونه انحراف در اخذ عوارض دهیاری ها و همچنین دستورالعمل ایجاد یکنواختی در نظام عوارض شوراهای اسلامی بخش،در استان البرز تدوین شد.

ایلنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: برای اولین بار در استان البرز نظام یکنواختی در وضع و تعرفه عوارض در دهیاری ها اجرایی شد.

به گزارش ایلنا در کرج، کاوه حدادپور با بیان این مطلب افزود: بر اساس مفاد آئین نامه مالی دهیاری ها و همچنین آئین نامه اجرائی نحوه وضع و وصول عوارض در سطح دهیاری های استان مراحل این قانون از تدوین تعرفه توسط دهیاری تا تأیید نهائی استانداری عملیاتی شد.

وی بیان داشت: در راستای تسهیل ارائه خدمات به روستائیان و جلوگیری از هرگونه انحراف در اخذ عوارض دهیاری ها برابر تبصره یک ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین دستورالعمل ایجاد یکنواختی در نظام عوارض شوراهای اسلامی بخش، این مهم در سطح روستاهای تابعه استان البرز ساماندهی شد.

این مسئول یادآور شد: اخذ هرگونه عوارض در سطح روستاها توسط دهیاری ها در محدوده قانونی روستا در قبال ارائه خدمات از سوی روستائیان پرداخت می شود.

حدادپور همچنین محل هزینه کرد این عوارض را برابر قانون در چارچوب بودجه مصوب دهیاری و در همان روستا جهت رشد و آبادانی محل، درکنار سایر کمک های دولت اعلام کرد.

وی گفت: در راستای ماده 19 دستورالعمل یکنواختی بیش از دو هزار نفر ساعت برای دهیاران آموزش برگزار شده و برابر ماده 21 دستورالعمل ذکر شده، استانداری نظارت بر حسن اجرای تعرفه ها و عوارض از تصویب تا اجرا را بر عهده دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: از تصویب و ابلاغ تعرفه عوارض روستاهای، طاووسیه، لشگر آباد، احمد آباد، صفرخواجه، کاظم آباد، گازر سنگ، احمد آباد(نظرآباد)، عباس آباد، عرب آباد، حسین آباد کوشکذر، نمکلان، رمنده عرب آباد خسروی، شور قلعه پائین، صحت آباد، جارو، نکوجار، اسماعیل آباد، فردآباد، سیجان، سیاهکلاهان، سعید آباد، شلمزار جهت اعلام عمومی و اجراء به دهیاران خبر داد و تأکید کرد: دهیارانی که تاکنون نسبت به ارائه تعرفه عوارض اقدام نکرده اند از تاریخ تصویب و در صورت نداشتن تعرفه عوارض به هیئت تخلفات کارکنان دولت معرفی و برابر مقررات با آنان رفتار خواهد شد.

حدادپور در پایان از فرمانداران خواست به این مهم توجه بیشتری نموده تا زمینه اجرای عدالت در همه روستاهای استان عملی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز