خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استانداری البرز خبر داد:

واگذاری طرح‌ های تحقیقاتی مدیریت پسماند در استان البرز به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۴۱

به منظور دفع اصولی زباله های تولیدی و رفع خطرات ناشی از آن استانداری البرز با بخش خصوصی همکاری می کند/ کارشناسان حوزه پسماند طرح های عملیاتی خود را به استانداری معرفی کنند.

ایلنا: معاون امور عمرانی استانداری البرز از اعلام فراخوان طرح های تحقیقاتی پسماند، در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج کاوه حدادپور با بیان این مطلب اظهار داشت: استان البرز برای اجرایی کردن طرح های زباله سوز در نظر دارد طرح‌ تحقیقاتی «انجام مطالعات مدیریت پسماند» در استان البرز را به کارشناسان امر از طریق اعلام فراخوان واگذار کند.

وی افزود: این فراخوان به منظور دفع اصولی زباله های تولیدی و رفع خطرات ناشی از آن در استانداری البرز انجام می شود.

حدادپور تفكیك زباله از مبداء و تولید كمپوست را نیاز به برنامه ریزی و كار كارشناسی دانست و گفت: شهرداری ها باید نسبت به آماده و تهیه كردن طرح تفضیلی محدوده های خدماتی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به روند صعودی جمعیت استان و تولید زباله های شهری، اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت پسماندها را ضروری عنوان کرد و آن را یكی از وظایف شهرداری ها خواند.

وی تاكید كرد: تفكیك زباله از مبداء می تواند در بازیافت بیشتر و بهتر مواد و دفع اصولی آنها موثر باشد.

این مسئول، آموزش و تشویق خانواده ها برای تفکیک زباله ها از مبداء را گامی اساسی در مدیریت پسماندهای شهری ذكر كرد و سرمایه گذاری و آموزش در مدارس را در كنترل این معضل بهداشتی و اجتماعی موثر خواند.

کارشناسان حوزه پسماند طرح های عملیاتی خود را به استانداری معرفی نمایند

حدادپور در خصوص ﻃﺮح ﺟﺎﻣﻊ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ استان نیز گفت: پیشنهاد فراخوان طرح های تحقیقاتی پسماند به مدت 20 روز از طریق روزنامه های کثیر الانتشار منتشر و هزینه پرداختی هم به عهده شرکت برنده خواهد بود.

وی گفت: در همین راستا جلسه کارشناسی با محوریت محیط زیست و شهرداری کرج و اعضای این کارگروه تشکیل و طرح های ارائه شده طبقه بندی و شاخص بندی می شود.

وی افزود: انجام طرح‌های جامع مدیریت پسماند در شهرهای استان البرز که یکی از مهم‌ترین مصوبات این نشست‌ بود باید در شهرستان‌های استان با تصویب طرح های پیشنهادی مراحل عملیاتی خود را طی کنند.

حدادپور ضمن اشاره به تدوین شرح وظایف کمیته‌های کارشناسی توسط محیط زیست تصریح کرد: برخی مصوبات همچون ایجاد بانک اطلاعاتی پسماندهای مختلف و تشکیل کمیته تخصصی با عضویت کارشناسان و متخصصان جهت ارزیابی مرحله طرح جامع، همچنان در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز