خبرگزاری کار ایران

معاون مرکز تحقیقات جراحی‌های کم‌تهاجمی درگفت وگو با ایلنا:

۶۷ درصد از زنان تهرانی اضافه وزن دارند

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۰۲

کودک متولدشده از خانم چاق در آینده به انسان چاقی تبدیل خواهد شد كه این در تمام تحقیقات علمی ثابت شده است.

ایلنا: معاون مرکز تحقیقات جراحی‌های کم‌تهاجمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: براساس بررسی‌های پژوهشی ۶۷ درصد از خانم‌های تهرانی اضافه وزن و چاقی دارند و درصد کمی از آن‌ها دچار چاقی‌های خیلی شدید هستند.

شهلا چایچیان درگفت‌و‌گو باایلنا بابیان اینکه بیشتر این افراد در سنین میانسالی هستند، افزود: ‌ چاقی در خانم‌های جوان‌تر با سندرم تخمدان پلی‌کیستیک همراه است که می‌تواند یکی از دلایل نازایی یا کم‌زایی محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه زنان چاق حاملگی‌های پرخطری دارند، افزود: اگر هم بعد از گذراندن خطراتی همچون دیابت، حاملگی، مسمومیت حاملگی، زایمان دیررس یا زودرس، پارگی زودرس کیسه آب، فرزند سالمی را به دنبال بیاروند به علت فاکتورهای محیطی و ژنتیک آن کودک به یک انسان چاق در آینده تبدیل و این عارضه را به نسل‌های بعدی نیز منتقل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اینکه کودک متولدشده ازیک خانم چاق در آینده به انسان چاقی تبدیل خواهد شد در تمام تحقیقات علمی ثابت شده است از همین رو متخصص زنان باید به کاهش وزن قبل از بارداری توصیه کنند.

چایچیان بااشاره به تأثیر چاقی در بروز سرطان‌های زنان از جمله آندوممتر، تخمدان‌ و پستان افزود: ‌ حتی سرطان کولون نیز در زنان چاق از شیوع بالاتری برخوردار است.

معاون مرکز تحقیقات جراحی‌های کم‌تهاجمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: با انجام جراحی‌های درمان چاقی به روش‌های جدید لاپاروسکوپی، میزان این مشکلات و سرطان‌ها کاهش یافته درحالی که با استفاده از روش‌های غیرعلمی و بی‌مورد تحریک تخمک‌گذاری توسط غیر متخصصین ممکن است گاهی در برخی موارد میزان ابتلا به سرطان‌ها افزایش یابد.

وی به درمان سندروم تخمدان پلی‌کیستیک اشاره کرد و افزود: درمان‌های معمول از جمله استفاده از قرص‌های ضدبارداری و در موارد نازایی استفاده از داروهای تحریک‌کننده تخمک‌گذاری و در مراحل بعد انجام (ART) یا درمان‌های نوین ناباروری و در صورت نبود پاسخ مناسب به این درمان‌ها، سوزاندن عمقی تخمدان در چند نقطه از طریق عمل جراحی لاپاروسکوپی مطرح است که با این اقدام سطح آندروژن‌های تخمدان (هورمون‌های مردانه) کاهش یافته، مقاومت به انسولین کم شده و در ‌‌نهایت تخمک‌گذاری تحریک شده و ایجاد می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز