خبرگزاری کار ایران

جلیلی در گفتگو با ایلنا اعلام كرد:

کاهش ارزی بودجه92/ افزایش سهم صندوق توسعه ملی

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۸۳

علت اینکه کاهش ریالی نداشته‌ایم این است که سال گذشته بودجه با ارز مرجع ۱۲۵۰ تومان محاسبه شد اما امسال با ارز مرجع ۲۴۵۰ تومان بودجه بسته شده است و این امر به دلیل کاهش صادرات نفت و هزینه‌های متحمل شده ازطریق کاهش صادرات نفت بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: بودجه امسال از نظر ریالی با بودجه سال گذشته برابری می‌کند و تنها از نظر ارزی کاهش داشته است.

اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از محل فروش صادرات نفت خام و میعانات گازی، سهم صندوق توسعه ملی در سال قبل ۲۳ درصد بوده است این در حالی است که در لایحه بودجه سال ۹۲، سهم واریزی به صندوق به ۲۶ درصد افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا سهم مناطق محروم نفت خیز ۲ درصد و سهم شرکت‌های نفتی14.5 درصد در نظر گرفته شده است و باقی مانده (57.5 درصد) درآمد نفتی و گازی به دولت اختصاص خواهد یافت.

وی در خاتمه افزود: علت اینکه کاهش ریالی نداشته‌ایم این است که سال گذشته بودجه با ارز مرجع ۱۲۵۰ تومان محاسبه شد اما امسال با ارز مرجع ۲۴۵۰ تومان بودجه بسته شده است و این امر به دلیل کاهش صادرات نفت و هزینه‌های متحمل شده ازطریق کاهش صادرات نفت بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز