خبرگزاری کار ایران

کاندیدای دور چهارم شورای شهر تهران:

امنبت شهر تهران با كاهش آسیب‌های اجتماعی محقق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۷۶

شاید جالب باشد که در برنامه 5 ساله کشور 17 بار کلمه فاضلاب آمده است اما یک بار واژه کودک به کار نرفته است کودکانی که آینده سازان نظام و مملکت هستند، به حال خود رها شدند.

ایلنا: کاندیدای دورچهارم شورای شهر تهران، گفت: امنیت شهر تهران با كاهش آسیب‌های اجتماعی محقق می‌شود چراكه با توجه به آسیب‌های اجتماعی است كه افراد پرخطر از اجتماع دور می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر روز گذشته(20 خرداد) نشستی با رویکرد شوراها با حضور سه نفر از کاندیداهای اصلاح طلب شورای شهر تهران(محسن سرخو، فاطمه دانشور و افشین اعلا) و فرهاد تیمورزاده از ائتلاف توسعه پایدار تهران در محل خبرگزاری ایلنا برگزار شد.

فاطمه دانشور در این نشست با بیان اینکه در دور سوم شوراها اقدامات موثری برای شهر انجام شد اما انتظارات به طور کامل برآورده نشد، گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما در مدیریت شهر تهران این است که مدیریت‌ها فردمحور هستند نه برنامه‌محور و این مساله موجب شده است که با جابجایی هر مدیر در شهرداری تهران برنامه‌های تدوین شده اجرایی نشود.

وی با اشاره به اینکه شهر تهران از گستردگی خاصی برخوردار است و لازم است به صورت تخصصی به آن نگاه شود، افزود: هم اکنون شورای شهر سه کمیسیون دارد درحالیکه برای نمونه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی آن خود از گستردگی بالایی برخوردار است و نیاز است تا به صورت مجزا هرکدام یک کمیسیون داشته باشند از این رو معتقدم در دور چهارم شوراها باید با افزایش تعداد کمیسیون‌ها به صورت تخصصی در تمامی موارد ورود جدی اعضای شورای داشته باشند.

کاندیدای دور چهارم شورای شهر تهران درباره مناسب‌سازی فضای شهری برای تمامی اقشار به ویژه افراد کم توان و ناتوان جسمی و حرکتی گفت: متاسفانه فضای شهر تهران به گونه‌ای طراحی شده است که همه افراد نمی‌توانند از امکانات آن بهره‌مند شوند چراکه فضا برای حضور برخی از افراد کم توان جسمی حرکتی مناسب نیست.

دانشور با اشاره به اینکه باید به زنان سهم مساوی از مراکز تفریحی رفاهی شهرتهران داده شود، بیان کرد: امکانات تفریحی رفاهی در شهر تهران به اندازه مطلوب وجود دارد اما نحوه توزیع آن مناسب نیست نگاه جنسیتی ندارم اما شعار من این است که نباید میان زن و مرد تفاوتی قائل شد اگر قرار است برنامه‌ریزی برای شهر انجام شود باید زنان را نیز همانند مردان ببنیم.

دانشور با بیان اینکه بسیاری از فضاهای شهر برای زنان نامناسب است در پاسخ به اینکه آیا برای تردد در شهر آن هم پس از تاریکی احساس امنیت دارید یا نه اظهار کرد: بعداز تاریکی شب به تنهایی نمی‌توانم در شهر تردد کنم که دلایل آن را عنوان می‌کنم.

وی ادامه داد: برقراری امنیت در شهر برعهده شورای شهر نیست و سایر نهادهای مسئول باید امنیت را برقرار کنند اما سوال اینجا است که امنیت یک شهر توسط چه کسانی زیر سوال برده می‌شود؟

دانشور با اشاره به اینکه با کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران می‌توانیم شهری ایمن داشته باشیم، گفت: افرادی که بزه اجتماعی می‌کنند کسانی هستند که امنیت را زیر سوال می‌برند این افراد اگر از زمان کودکی به آنها توجه می‌شد قطعا امروز برای شهر مفید بودند با این نگاه است که معتقدم باید ساماندهی در بخش کودکان کار و خیابانی داشته باشیم.

موسس مهرآفرین با اشاره به اقداماتی که در بخش ساماندهی کودکان کار و خیابانی انجام داده است، اظهار کرد: تجربه این درباره به من کمک می‌کند که در صورت ورودم به شورای شهر درباره این کودکان ورود جدی‌تری داشته باشیم قطعا با کاهش کودکان کار آسیب‌های اجتماعی نیز به مرور در شهر کاهش می‌یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه با آموزش و فرهنگسازی می‌توان بسیاری از مشکلات کنونی شهر تهران را در مقطع زمانی از بین برد، اظهار کرد: تهران شهر آموزش دهنده است در زمان شهرداری آقای کرباسچی به این مساله توجه شد و سعی شد با ایجاد خانه‌های فرهنگ آموزش‌های لازم در ارتقا سطح فرهنگ افراد جامعه داده شود. امیدواریم بتوانیم در دور بعد به این موضوع نیز توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نخستین مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان کار وخیابانی را راه‌اندازی کردم، اعلام کرد: دغدغه اصلی‌ام در کنار مسائل مختلف شهر تهران کودکان هستند البته زنان نیز باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشند. شهر تهران توسعه معابر نیست شهر تنها حمل و نقل نیست شهر روحی دارد که در صورت بی‌توجهی به آن خواسته یا ناخواسته شهروندانش را به مخاطره می‌اندازد.

دانشور با انتقاد از برنامه پنج ساله کشور از اینکه به کودکان توجهی نکرده است، افزود:‌ شاید جالب باشد که در برنامه 5 ساله کشور 17 بار کلمه فاضلاب آمده است اما یک بار واژه کودک به کار نرفته است کودکانی که آینده سازان نظام و مملکت هستند به حال خود رها شدند.

وی همچنین از بی‌اطلاع بودن شهروندان نسبت به حقوقشان انتقاد کرد و گفت: چرا نباید شهروندان ما از حقوق قانونی خود مطلع باشند این بی اطلاع بودن آنها به نفع مسئولین است چراکه به دلیل این بی‌اطلاعی از مسئولین انتظاری نمی‌رود. به اعتقاد من دور چهارم شوراها باید به روح شهر توجه کند تا شهروندان از امکانات رفاهی برخوردار شوند.

کاندیدای دور چهارم شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حوزه کودکان کم کاری صورت گرفته است، اعلام کرد:‌ در برنامه‌ریزی‌های شهری گاها صحبت‌هایی از قشر سالمندان می‌شود اما برای کودکان برنامه‌ریزی دقیقی صورت نمی‌گیرد بهتر است در دور چهارم اعضا به این موضوع توجه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز