خبرگزاری کار ایران

مقام ارشد كره‌جنوبی:

سئول همچنان آماده گفت‌وگو با پیونگ‌یانگ است

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۲۸

وزیر اتحاد کره‌جنوبی با اعلام این‌كه لغو مذاكرات برنامه‌ریزی شده بین مسئولان دو كره تا حدی به مناسبات دو كشور لطمه خواهد زد، گفت كه با همه اینها سئول همچنان برای مذاكره با پیونگ‌یانگ آماده است.

یکی از مقام‌های بلندپایه کره‌جنوبی امروز - چهارشنبه - اعلام کرد كه کشورش همچنان برای گفت‌وگو با مقام‌های پیونگ‌یانگ آمادگی دارد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ریو کیل جای» وزیر اتحاد کره‌جنوبی با اعلام این‌كه لغو مذاكرات برنامه‌ریزی شده بین مسئولان دو كره تا حدی به مناسبات دو كشور لطمه خواهد زد، گفت كه با همه اینها سئول همچنان برای مذاكره با پیونگ‌یانگ آماده است.

دلیل لغو شدن این گفت‌وگوها اعتراض كره‌شمالی به رتبه هیات اعزامی كره‌جنوبی اعلام شده است.

«كیم هیونگ سوك» سخنگوی وزارت اتحاد كره‌جنوبی به خبرنگاران گفت كه كره‌شمالی به مقام‌های سئول گفته است كه گزینه این كشور برای هیات اعزامی خود، انتخاب مناسبی نبوده است.

كیم همچنین گفت كه كره‌شمالی از این اقدام به عنوان رویكردی تحریك‌آمیز نام برده است.

این سخنگو تاكید كرد كه دولت كره‌جنوبی از این اقدام پیونگ‌یانگ به شدت متاسف است.

گفت‌وگوهای سطح بالای مقام‌های دو كره برای امروز برنامه‌ریزی شده بود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز