خبرگزاری کار ایران

پنج شربت خانه سنتی درکاشان به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۶۸

با حضورمعاون عمرانی استانداری اصفهان، معاون استاندار و فرماندارشهرستان کاشان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهردار کاشان برای اولین بار در کشور ظهر سه شنبه بیست و یکم خردادماه سال جاری پنج شربت خانه سنتی درکاشان به بهره برداری رسید.

ایلنا – کاشان: با حضورمعاون عمرانی استانداری اصفهان، معاون استاندار وفرماندار شهرستان کاشان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهردار کاشان برای اولین بار درکشور ظهر سه شنبه بیست و یکم خردادماه سال جاری پنج شربت خانه سنتی درکاشان به بهره برداری رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کاشان درحاشیه بهره برداری ازشربت خانه های سنتی کاشان درگفتگو با خبرنگار  ایلنا در کاشان با اشاره به اینکه فضاهای سنتی خانه های تاریخی احسان، منوچهری، عباسی، خانه ایران و مجموعه گلاب گنجینه کاشان از جمله 5 شربت خانه سنتی کاشان است. گفت: ظرفیت 1500 هکتارسطح زیر کشت گل محمدی و تولید سالیانه 166 میلیون لیتر گلاب و 30 میلیون لیتر انواع عرقیجات گیاهی ازاین میزان سطح زیر کشت در شهرستان کاشان باعث شد تا برای اولین بار درکشور شربت خانه های سنتی به مجموعه اقامتی، پذیرایی و سنتی کاشان اضافه گردد.

« حسین یزدانمهر» با اشاره به اینکه تولید شربت ازعرقیجات گیاهی و عرضه آن درسفره خانه های سنتی به دلیل خواص منحصر به فرد دارویی که دارند موجب جلوگیری از مصرف مشروبات الکلی، داروهای شیمیایی و نوشابه های صنعتی می گردد.گفت: درحال حاضر 80 نوع عرقیات گیاهی که قابلیت تبدیل شدن به شربت را دارند درشربت خانه سفره خانه های سنتی کاشان به مسافران ارائه می گردد.

شایان ذکر است برای اولین بار درکشور با پیشنهاد معاون عمرانی استانداری اصفهان، اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان و همکاری فرمانداری ویژه کاشان سرمایه گذاران بخش خصوصی و بهره برداران اقامت گاههای سنتی کاشان با الحاق بخشی از ساختمان خود و اخذ مجوزهای لازم براساس دستورالعمل های مربوطه اقدام به راه اندازی شربت خانه های سنتی دراین شهرستان نمودند که این کار بسیارارزشمند درجهت فرهنگ سازی مصرف شربت های سالم ودارویی گیاهی به جای قلیان و مشروبات صنعتی والگو واقع شدن دردیگر شهرهای کشوراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز