خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان نخستین جشنواره سراسری كاریكاتور در سنندج معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۸۸

انتظار می رود در دور دوم با توجه قرار دادن جامعه جهانی به مسئله ریزگردها در غرب کشور،این جشنواره با این موضوع برگزار شود که قطعا این موضوع از سوی جامعه فرهنگی و هنری كشور نیز مورد توجه قرار می گیرد.

نخستین جشنواره سراسری کاریکاتور با عنوان سبک زندگی ایرانی و اسلامی، با معرفی برگزیدگان جشنواره در سنندج به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج،رئیس حوزه هنری كردستان در آیین اختتامیه این جشنواره که باشركت 99 هنرمند از استانهای مختلف كشور در سینما بهمن سنندج برگزار شد،گفت: خوشبختانه با استقبال گسترده هنرمندان کاریکاتوریست کشور ازهمان ابتدا در نخستین جشنواره سراسری کاریکاتور سبک زندگی ایرانی مواجه شدیم و موضوعات انتخابی جشنواره زمینه ای را فراهم كرد تا مدتی نیز زمان ارسال آثار را تمدید كنیم.

امین مرادی تصریح کرد: پس از پایان زمان ارسال آثار خوشبختانه 342 اثر از 99 هنرمند کاریکاتوریست از 21 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با توجه به سطح آثار هنرمندان شرکت کننده از لحاظ کمی و کیفی نشان از برگزاری موفقیت امیز این جشنواره بود.

وی ضمن تقدیر از داوران این جشنواره افزود: سطح آثار رسیده به دبیرخانه امر داوری را سخت كرده بود كه در مرحله اول آقایان بهزاد تارا، رضا احمدیاری و امیر سهیلی از بین آثار رسیده به دبیرخانه با برگزاری چندین جلسه در محل حوزه هنری کردستان 113 اثر را انتخاب و سرانجام داوران بخش نهایی جشنواره متشکل از آقایان محمد حسین نیرومند، سید محسن نوری نجفی و عباس ناصری از بین این آثار ضمن معرفی 69 اثر برای حضور در نمایشگاه نتیجه نهایی و انتخاب آثار برتر را اعلام كردند.

مرائی ادامه داد: تلاش در جهت تقویت شاخص های زندگی ایرانی اسلامی و توجه به دغدغه های رهبرمعظم انقلاب در این خصوص و پرسش های تأمل انگیزی را که در سفر به استان خراسان شمالی در جمع دانشجویان و جوانان ایراد فرمودند زمینه ای فراهم شد تا با توجه به تأثیرگذاری واثر بخشی هنر کارتون برمخاطب با ظرافت های خاص و ارائه مشکلات و مسائل جامعه در قالب نقد سازنده، با اعلام فراخوان نخستین جشنواره سراسری کارتون تحت عنوان سبک زندگی ایرانی و اسلامی کار خود را در اواخر بهمن ماه 91 آغاز كرد.

رئیس حوزه هنری استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: یکی از راه های تحقق شعار سال که با درایت خاص مقام معظم رهبری عنوان شده است حضور در صحنه پرشور انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است که این حضور هم در بعد سیاسی و هم با انتخاب اصلحین این عرصه در بعد های دیگر از جمله اقتصادی برای نظام اسلامی حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و قانونی برای تمام آحاد مردم به ویژه هنرمندان به عنوان قشر تأثیرگذار جامعه است و انتظار می رود كه در روز 24 خرداد ماه شاهد خلق حماسه ای ماندگار باشیم.

سید محسن نوری نجفی از داوران این جشنواره نیز به نیابت از هیئت داوران، ضمن تبریک برگزاری این جشنواره که بسیار ارزشمند و در سطح بسیار بالایی برگزار شد، ایادآور شد: انتظار می رود در دور دوم با همکاری شهرداری و دیگر نهادهای فرهنگی و زیست محیطی، با توجه قرار دادن جامعه جهانی به مسئله ریزگردها در غرب کشور،این جشنواره با این موضوع برگزار شود که قطعا این موضوع از سوی جامعه فرهنگی و هنری كشور نیز مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا، بر اساس رای هیئت داوران این دوره از جشنواره در بخش ویژه با عنوان نقش تولید ملی در ارتقاء سبک زندگی ایرانی اثر هنرمند مشهدی "علیرضا پاکدل" به عنوان اثر برتر انتخاب و ضمن اهداء تندیس جشنواره و لوح تقدیر مبلغ ده میلیون ریال هدیه نقدی را نیز دریافت كرد.

در بخش اصلی با موضوع کلی سبک زندگی ایرانی ضمن تجلیل از هنرمندان شرکت کننده بدون تقدم و تاخر از هنرمندان "فرزانه وزیری تبار" و "سامان احمدی" هر دو از تهران، "محمود نظری" از همدان با اهداء تندیس، لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال به هریک از این هنرمندان تجلیل شد.

جایزه سوم این بخش شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به "ژاله یوسفی نژاد" از سنندج تعلق گرفت و جایزه دوم شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال نیز به "علی میرایی » از تهران رسید.

جایزه اول این دوره از جشنواره شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ هشت میلیون ریال به "محبوبه پاکدل" از مشهد مقدس رسید.

 همچنین در این مراسم شهرداری سنندج و حوزه هنری استان کردستان از سه هنرمند فعال عرصه کاریکاتور استان از جمله آقایان "اردشیر صادق وزیری"، "سامان صولی" و "یاسر خان برایی" بواسطه موفقیت های متعدد داخلی و خارجی و همچنین فعالیت های مستمر خانه کاریکاتور حوزه هنری کردستان به صورت ویژه تجلیل كردند.

آثار برتر این جشنواره از شنبه  18خرداد  لغایت 23 خرداد به مدت یک هفته در گالری سوره حوزه هنری واقع در پردیس سینمایی بهمن سنندج در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در معرض نمایش علاقمندان  قرار دارد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز