خبرگزاری کار ایران

حسن روحانی:

تلاش کنیم سیستان و بلوچستان مرکز توسعه و افتخار کشور شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۸۵

تخریب کنندگان و دروغ گویان در این کشور جایی ندارند/ در دولت تدبیر و امید همه اقوام و مذاهب فرصت برابر خواهند داشت/ افراط راه به جایی نمی برد.

حجت الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در جمع مردم زاهدان در مسجد طالقانی اظهار داشت: مردم استان انتظار بیشتری در تامین امنیت دارند و حل مشکل امنیتی در گرو راه های توسعه استان، واگذاری امنیت به مردم و تعامل با کشور های همسایه افغانستان و پاکستان است.  

به گزارش خبرنگار ایلنا از زاهدان وی اظهار داشت: برای امنیت بیشتر نیازمند توسعه و گسترش صنعت و بخش کشاورزی و بهره برداری از منابع دریایی در استان هستیم و اگر فقط یک مرکز برای سوختگیری کشتی ها در دریای عمان ایجاد شود بخش مهمی از اشتغال و بیکاری استان را حل خواهد کرد.

وی یکی دیگر از راه های ایجاد امنیت در استان را واگذاری امنیت به دست مردم و افراد صاحب نفوذ و نیرو های محلی عنوان کرد و گفت: افراد صاحب نفوذ محلی با استفاده از نیرو های محلی بهتر می توانند امنیت را برقرار کنند.

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: سومین راه برای ایجاد امنیت در استان تعامل و همکار ی مناسب با کشور های همسایه از جمله افغانستان و پاکستان است.

وی تاکید کرد: باید با تعامل و همکاری با سایر کشورها امنیت را در استان نهادینه کرد تا دیگر کسی بهانه نداشته باشد و نگوید که این استان نیاز به نیروی نظامی دارد و ایران متعلق به همه ایرانیان است.

کاندیدای ریاست جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران متعلق به همه ایرانیان است افزود: در دولت تدبیر و امید همه اقوام و مذاهب فرصت برابر خواهند داشت و همانطور که قول دادم حقوق شهروندی را تدوین خواهیم کرد.

حسن روحانی گفت: به همان اندازه که شیعیان، ایران را در قلب خود جای داده اند اهل سنت نیز ایران را در قلب خود جای داده است.

وی افزود: اقوام مختلف در این سرزمین فرصتی زیبا برای کشور ایران محسوب می شوند و ما در شرایطی نیستیم که بگویند تهرانی ها از سیستان و بلوچستانی ها ایرانی تر هستند و نباید بگذاریم به شیوه ای عمل شود که عده ای در تردید قرار بگیرند.

وی ادامه داد: من فرزند کویرم و می دانم کویر در کنار خشونت های طبیعت چه زیبایی هایی دارد و باید همه باید تلاش کنیم تا استان سیستان و بلوچستان مرکز توسعه و افتخار کشور شود.

وی یاداور شد: ما برای رسیدن به یک کشور توسعه یافته نیاز به همدلی، وحدت و انسجام داریم و نباید وقتمان را برای اختلافات تلف کنیم.

روحانی افزود: در دولت من زنان و مردان در عرصه اجتماعی دارای فرصتی برابر هستند.

وی افزود: نباید اینهمه مقابل زنان و دختران سد بست زیرا زنان و دختران ایرانی اهل عفت و پاکدامنی هستند و اعتقاد و باور های آنها کمتر از مردان نیست.

وی تاكید كرد: هیچ کس نمی تواند هاشمی و خاتمی را حذف کند.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران در جمع مردم زاهدان در تشریح علت کناره گیری محمد عارف دیگر کاندیدای متحد خود گفت: دکتر عارف در دولت اصلاحات و در حال حاضر نیز در مجمع تشخیص در کنار بنده قرار دارد.

حسن روحانی اظهار داشت: در هر شهری که بنده و ایشان حضور داشتیم  همه از ما اتحاد طلب کردند لذا این ندا را با گوش جان شنیدیم و مسئله را با بزرگان کشور یعنی آیت الله هاشمی و جبهه اصلاحات و اعتدال در میان گذاشتیم تا با هر مکانیزمی که به وحدت رسیدند ما نیز تمکین کنیم.

وی با اشاره به اینکه در طی سه روز گذشته مشورت های زیادی با آیت الله هاشمی و خاتمی انجام پذیرفت افزود: تصمیم نهایی جبهه اصلاحات و اعتدال در شب گذشته  بر این شد تا بنده به عنوان کاندیدای این جبهه باقی بمانم.

وی گفت: من از همین جا به هاشمی و خاتمی سلام می کنم و می گویم که هیچ کس نمی تواند آنها را حذف کند.

وی ادامه داد: 8 سال این عزیزان را تخریب کردند اما موجب شد که محبوبیت آنها بیشتر شود و باید همه بدانند که تخریب کنندگان و دروغ گویان در این کشور جایی ندارندو افراطیون به رهبری و دین اسلام ظلم کردند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در زاهدان گفت: برای نجات کشور راهی جز وحدت و یگانگی نداریم و همه باید زیر یک خیمه قرار بگیریم.

وی تاکید کرد: افراط راه به جایی نمی برد و تنها اعتدال و عقلانیت است که پیروز می شود.

وی گفت: بدانید با رخت بر بستن فضای امنیتی در کشور و آمدن فضای اعتدال و فرهنگی مشکلات حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: افراطیون فقط به مردم ظلم نکردند بلکه به رهبری، دین مبین اسلام و مقدسات کشور نیز ظلم کردند.

روحانی اذعان داشت: رهنمود های مقام معظم رهبری و مشورت های آیت الله رفسنجانی و مشورت های محمد خاتمی را در کنار یکدیگر آنچنان قرار خواهم داد که در سراسر کشور عطر وحدت و انسجام به مشام برسد.

قابل به ذكر است استقبال از حضور روحانی به حدی بود از هنگام ورود وی به فرودگاه تا عزیمت به مكان سخنرانی علاوه بر ترافیك ایجاد شده در مسیر همواره خودروی حامل وی بارها برای دقایق طولانی مجبور به توقف گردید و در جریان سفر هیچ یك از كاندیداها چنین استقبالی صورت نگرفته است وی پس از حضور در جمع مردم و ایراد سخنرانی زاهدان را به مقصد كرمان ترك كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز