خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در کردستان:

حضور در انتخابات یک حق و تکلیف شرعی است

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۵۴

مردم ولایت مدار کردستان که در تمامی ادوار گذشته حضوری موثر و چشمگیر در انتخابات و دیگر عرصه های سیاسی، اجتماعی داشته‌اند، امسال نیز با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، خالق حماسه ای یادماندنی در برگزاری انتخابات پیش رو خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان از حضور در انتخابات به عنوان یک حق و تکلیف شرعی نام برد و گفت: انتخابات حقی است که با سرنوشت مردم گره خورده است از این رو ادای آن در کنار یک حق شخصی،یک تکلیف الهی است و باید از این حق برای تعیین سرنوشت شخصی و جامعه استفاده کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سقز، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی در جلسه شورای اداری شهرستان سقز اظهار داشت:شهرستان سقز از جمله شهرستان‌هایی است که دارای افتخارات بزرگ و سابقه طولانی است و به گفته مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) از آزمون‌های زیادی سربلند بیرون آمده است.
وی تصریح کرد: ما در آستانه حماسه بزرگ انتخابات در ایران هستیم و این انتخابات به گفته رهبر فرزانه ایران یک آزمون بزرگ برای کشور ایران و همچنین یک مسئله بزرگ بین‌المللی است و نوع عملکرد ملت ایران در این انتخابات برای دوستان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است.

انتخابات ایران در جهان به بحث بین‌المللی تبدیل شده است
حسینی شاهرودی افزود: انتخابات ایران در جهان به بحث بین‌المللی تبدیل شده است كه این نشان از درستی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و امروزه نقش رهبری اسلامی به عنوان رهبری قدرتمند و با تدبیر برای همگان به اثبات رسیده و دشمنان نظام به این امر پی برده‌اند که اقتدار و عظمت ایران اسلامی در سایه رهبری تحقق یافته است.
وی با اشاره به اینكه مردم حضور پر شوری در انتخابات خواهند داشت، اعلام كرد: درصد حضور مردم ایران در انتخابات در سطح جهان مطرح می‌شود و این نشان می‌دهد كه ایران بر قدرت مردم استوار است.
نماینده ولی فقیه در کردستان، با اشاره به تدابیر رهبر معظم انقلاب و هوشیاری و بصیرت مردم جهت حضور گسترده در انتخابات 24 خرداد، افزود: دشمن از اتحاد ویكپاچگی ما ناراحت و عصبانی است و در آستانه انتخابات به دنبال این است تا مردم حضور پیدا نكنند و تفرقه افكنی نماید و شیرینی حضور گسترده به كام مردم تلخ شود.
حسینی شاهرودی سپس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)در خصوص انتخابات گفت: كاندیدای اصلح بایستی به مردم اعتماد و اعتقاد داشته باشند،در سیاست خارجی با عزت و مصلحت عمل نماید،‌برنامه داشته باشد،برای مردم دغدغه و مشکل ایجاد نكند، پایبند به ارزش‌ها باشد،‌از عقل و تدبیر جمعی استفاده نماید،کاری باشند و ‌از شعارهای انقلاب و منافع ملی دفاع نماید.
وی سپس به مشكلات كشورها به دلیل معتقد بودن به سكولاریسم و عدم توجه به دین در برنامه‌هایشان پرداخت ویادآور شد:خدا در زندگی كشورهای غربی جایی ندارد و آنچه در آن كشورها اتفاق می‌افتد رواج برنامه های ضد ارزشی است.
وی خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی آنچه بر مبنای قرآن باشد عمل خواهد شد و اصل بحث وجودی شورای نگهبان نیز همین موضوع است تا آنچه در كشور می‌خواهند اجرا نمایند و با دین مخالفت نداشته باشد.
شاهرودی در پایان سخنانش با بیان اینکه غرب به دقت رفتار و میزان مشارکت مردم در انتخابات را رصد می‌کند، گفت: حضور حداکثری ملت به مانند گذشته و حتی بیشتر از آن موجب شادی دوستان انقلاب و یأس و سرخوردگی دشمنان می‌شود.
مردم شهرستان سقز در 24 خرداد حماسه ساز خواهند شد
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان و رئیس ستاد انتخابات استان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو،خواستار آمادگی كامل از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی شد و گفت: مردم شهرستان سقز مردمی متدین،فهیم و بصیر هستند و بدون شک در 24 خرداد‌،حماسه ساز خواهند شد.
ایرج حسن زاده با اشاره به آمار و ارقام انتخابات سه دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، تصریح کرد: مردم ولایت مدار کردستان که در تمامی ادوار گذشته حضوری موثر و چشمگیر در انتخابات و دیگر عرصه های سیاسی، اجتماعی داشته‌اند، امسال نیز با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، خالق حماسه ای یادماندنی در برگزاری انتخابات پیش رو خواهند بود.
مشارکت در انتخابات منجر به خلق حماسه می‌شود
فرماندار شهرستان سقز نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه مشارکت در انتخابات منجر به خلق حماسه می‌شود، اظهار داشت: عرصه انتخابات، عرصه مقابله با دشمن و دفاع از تمامی دستاوردهای نظام مقدس است.
نادر فخری، انتخابات را از پرشورترین، جدی‌ترین و پرجاذبه‌ترین صحنه های مشارکت عمومی مردم عنوان کرد و یادآور شد: حضور مردم در پای صندوق‌های رای مصون ساز سرنوشت ملت و مردم از هر گزندی است.
وی در ادامه سخنانش ‌گزارشی از اقدامات صورت گرفته پیرامون انتخابات پیش رو ارائه داد و افزود: برگزاری جلسه با اقشار مختلف، جهت بسترسازی برای حضور گسترده،توجیه عوامل شعبه و نمایندگان فرماندار و بخشدار،هم اندیشی با داوطلبین شوراهای اسلامی شهر، نصب بنرهای اطلاع رسانی در سطح شهرستان‌ از جمله مواردی است كه انجام شده است.
فرماندار شهرستان سقز در پایان با بیان اینكه بازدیدهایی از سطح شهر صورت گرفته است،خواستار رعایت اخلاق انتخاباتی،رعایت اخلاق تبلیغات در انتخابات شد و گفت: تمهیداتی جهت ‌آمادگی 211 روستا برای جهت حضور پرشكوه در انتخابات اندیشیده شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز