خبرگزاری کار ایران

اجرای دقیق قوانین مؤثر‌ترین راه پیشگیری از وقوع جرم

کد خبر : ۸۰۱۸۷

طی سال‌های گذشته قوه قضاییه با ایجاد سازوکاری صحیح، تمهیدات لازم را برای پیشگیری از وقوع جرم در داخل سیستم خود پیش بینی کرده که برای اجرایی شدن آن نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

ایلنا: معاون هماهنگ کننده پلیس آذربایجان شرقی، گفت: فرهنگ سازی و ضمانت اجرایی قوانین دو عامل مهم در پیشگیری از وقوع جرم و جنایت است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ پاسدار «الهوردی خضرلو»، با تأکید بر ضرورت پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، افزود: احکام و مجازات‌هایی که در اسلام در نظر گرفته شده برای جلوگیری از وقوع جرم است که همین امر در قانون اساسی نیز اشاره شده و جامعه را به سمت پیشگیری از وقوع جرم راهنمایی می‌کند.

خضرلو، با یادآوری اقداماتی که برای پیشگیری از وقوع جرم انجام گرفته، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته قوه قضاییه با ایجاد سازوکاری صحیح، تمهیدات لازم را برای پیشگیری از وقوع جرم در داخل سیستم خود پیش بینی کرده که برای اجرایی شدن آن نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

وی با تأکید بر ضرورت ضمانت اجرایی برای پیشگیری از وقوع جرم، افزود: بدون شک اگر ضمانت اجرایی قوانین برای پیشگیری از وقوع جرم وجود نداشته باشد همه برنامه ریزی‌ها برای اجرای این مهم بی‌نتیجه خواهد بود.

سرهنگ خضرلو در خاتمه، گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌هایی است که در سایه همکاری و تعامل مردم، سازمان‌ها و دستگاه قضایی با پلیس، امنیت مطلوبی برقرار شده و حفظ و تداوم این وضعیت در دستور کار پلیس بوده و هست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز