خبرگزاری کار ایران

تجلیل از امام خمینی (ره)؛ گرامیداشت ارزشهاست

کد خبر : ۷۸۲۳۳

امام خمینی (ره) با شهامت خود رژیم چند هزار ساله و منحط پهلوی را سرنگون و نظامی را پایه گذاری کرد که امروز در مقابل طوفان ها و خطرات استحکام خود را حفظ کرده است.

از بیست و چهارمین سالروز ارتحال ملکوتی بت شکن زمان و بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در هتل شهزاده شهر کابل تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایلنا، این مراسم امروز تحت عنوان امام خمینی (ره) و حکومت اسلامی با حضور علما، روحانیون، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم از طرف بنیاد فرهنگی پیامبر اعظم (ص) برگزار گردید.

ریس بنیاد فرهنگی پیامبراعظم (ص) ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در این محفل گفت که تجلیل از امام راحل به معنی شناخت از او نیست، زیرا شخصیت بر جسته وی بر هیج کسی پوشیده نیست.

سید هادی هادی رئیس بنیان فرهنگی پیامبر اعظم، دلیل پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در رهبری سالم امام خمینی (ره) دانست و افزود: مردم افغانستان که میلیون ها شهید دادند و امروز هم با جنجال های بزرگ سیاسی و اجتماعی رو برو می باشد، برای این است که هیچگاه در این کشور رهبری سالم وجود نداشته است.

افضلی یک تن دیگر از سخنرانان این محفل، گفت که بر تمامی مسلمانان جهان فرض است که از این بزرگ مرد راستین تجلیل به عمل بیاورند.

وی افزود که امام خمینی (ره) در ادامه نهضت ها و جنبش های اسلامی و ادامه راه شخصیت های بزرگی چون سید جمال الدین، عبده، سید قطب و... انقلاب عظیمی را به راه انداخت که جهان به خودش ندیده بود.

همچنین ریس مرکز ریاضی فلسفی جهان در سخنان خود در این محفل، گفت که هر گاه بشریت در خطر سقوط قرار می گیرد خداوند رهبرانی را برای نجات آنان می فرستد.

صدیق افغان گفت که امام خمینی (ره) یکی از رهبران و پیشگامان نهضت جهانی اسلام است که با انقلابش نه تنها کشور ایران بلکه به تمام جهان اسلام امید واری بخشید.

در ادامه حیدر ناصری زاده بعنوان یکی از سخنرانان این محفل، گفت که تجلیل از امام خمینی (ره) در حقیقت گرامی داشت از علم و ارزشها است.

همچنین در این مراسم مولوی مفلح "خطیب مسجد شیر شاه مینه" گفت که امام خمینی (ره) با استعداد خدادی خودش در مقابل شرق و غرب ایستادگی کرد.

وی افزود که امام خمینی (ره) با شهامت خود رژیم چند هزار ساله و منحط پهلوی را سرنگون و نظامی را پایه گذاری کرد که امروز در مقابل طوفان ها و خطرات استحکام خود را حفظ کرده است.

همزمان با شهر کابل، دیگر ولایت های افغانستان فردا و پس فردا شاهد برگزاری با شکوه تجلیل از ارتحال امام خمینی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز