خبرگزاری کار ایران

شاه‌آبادی در نشست رسانه‌ای جشنواره طلوع خرداد مطرح كرد؛

خلق آثار هنری موجب ماندگاری حركت‌های تاریخی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۶۴

همه متولیان عرصه فرهنگ وظیفه دارند تا با برنامه‌ریزی نقش و تاثیر رویداد پانزده خرداد را پاس بدارند كه برگزاری جشنواره هنری طلوع خرداد در همین راستا گام برمی‌دارد.

ایلنا: نشست رسانه‌ای جشنواره هنری «طلوع خرداد» به مناسبت پنجاهمین سالگرد قیام پانزده خرداد مردم شهر ورامین در سال42 ظهر امروز یكشنبه 12خردادماه با حضور حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر ارشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاه‌آبادی در ابتدای جلسه با اشاره به اهمیت قیام پانزده خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی ایران گفت: تردیدی وجود ندارد كه قیام پانزده خرداد ظرفیت‌های زیادی برای مردم به وجود آورد، به همین دلیل باید در تاریخ انقلاب ماندگار بماند چراكه ریشه تمام توفیقاتی محسوب می‌شود كه امروز شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینكه امروز نیم قرن از رخدادی كه سرمنشاء تحولات مهمی در تاریخ معاصر شد می‌گذرد ادامه داد: قیام پانزده خرداد را به نوعی باید سرمنشاء تحولات عظیم ایران و همچنین در جهان قلمداد كرد و همه در این رابطه مسئول هستند. این قیام برای ما آغاز یك تحول بزرگ محسوب می‌شود كه امام خمینی(ره) با تكیه بر پشتیبانی ملت حركتی را آغاز كرد كه نتیجه آن 15سال بعد در بهمن 57 مشخص شد.

این مدیر تصریح كرد: امام عظیم‌الشان ما بر بن‌مایه‌های دینی این ملت توجه ویژه داشتند و بیشترین اتكای ایشان بر روشنگری ملت معطوف بود. ایشان با اعزام عده زیادی از افراد به مناطق مختلف در این زمینه به خوبی عمل كنند و با نگاهی مبتنی بر مردم سالاری هدف خود را پیش ببرند.

معاون هنری وزیر ارشاد در ادامه ضمن اشاره به تاثیر خلق آثار هنری برای ماندگاری هرچه بیشتر وقایع تاریخی عنوان كرد: همه متولیان عرصه فرهنگ وظیفه دارند تا با برنامه‌ریزی نقش و تاثیر رویداد پانزده خرداد را پاس بدارند كه برگزاری جشنواره هنری طلوع خرداد در همین راستا گام برمی‌دارد. چون برای ماندگاری هر حركتی در تاریخ باید از ظرفیت‌های هنری بهره گرفت.

شاه‌آبادی در پایان گفت: این برنامه در گذشته محدود به خواستگاه رویداد قیام 15خرداد یعنی شهر ورامین و پیشوا می‌شد كه برنامه‌ها گوناگونی از جمله جشنواره تئاتر خیابانی و مسابقات ادبی در این زمینه برگزار شد كه در دوره جدید تصمیم گرفتیم با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری موضوع مراسم را به صورت كشوری برگزار كنیم. طبق برنامه قرار شد این مهم به همت اداره كل ارشاد استان تهران با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سراسر كشور و از شهرهای پیشوا و ورامین شروع شود كه برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی سراسری، تجلیل از خانواده‌ شهدای پانزده خرداد، برگزاری نمایش‌گاه عكس با همین موضوع، برگزاری نمایش‌گاه خوشنویسی با همین عنوان از جمله فعالیت‌ها خواهد بود.

احسان قاضی‌زاده مدیركل ارشاد استان تهران با در ادامه ضمن اشاره به بخش‌های مختلف این رویداد فرهنگی اظهار كرد: برگزاری این برنامه ادای دینی بسیار كوچك در آستانه قیام پانزده خرداد قلمداد می‌شود كه به نوعی پاسداشت نیم قرن مبارزه سیاسی مردم ایران برای احقاق حق محسوب می‌شود.

وی در تشریح برنامه‌ها عنوان كرد: پس از اجرای موفقیت آمیز جشنواره تئاتر خیابانی خلیج فارس تصمیم به برگزاری حركتی مشابه به مناسبت قیام مردم ورامین در سال42 گرفتیم كه پس از اعلام فراخوان 122اثر به دبیرخانه واصل شد كه از این میان 40اثر سهم هنرمندان تهرانی است و هنرمندان شهرستانی نیز در این زمینه فعال بودند. همچنین با توجه به تعطیلی‌های پیش رو برنامه داریم 6 نمایش خیابانی مصادف با روز 14خرداد در مرقد امام خمینی(ره) برای مردم اجرای عمومی شود.

قاضی‌زاده در پایان اظهار كرد: پرده نقالی 15خرداد برای نخستین مرتبه در كشور رونمایی می‌شود كه اجرای آن برعهده یكی از نقالان توانمند كشور قرار دارد. همچنین تعذیه كشف حجاب توسط هنرمندان تفرشی برگزار اجرا می‌شود. برگزیدگان بخش‌‌های خوشنویسی، عكاسی و تئاتر خیابانی روز اختتامیه اعلام می‌شود و طی آن از افراد برگزیده تجلیل می‌شود.

مراسم اختتامیه جشنواره هنری طلوع خرداد روز 18خردادماه با اعلام اسامی برگزیدگان بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز