خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

دولت جدید با اتکا به آرای مردم، مسیر پیشرفت را ادامه خواهد داد

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۲۳

رای و اراده مردم، رکن نظام جمهوری اسلامی است./خلق حماسه سیاسی، اعتماد به نفس بیشتر ملت ایران را رقم می‌زند.

ایلنا- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی گفت: خلق حماسه سیاسی، اعتماد به نفس بیشتر ملت ایران در عرصه ملی و بین‌المللی را رقم می‌زند و ان‌شاءالله این حماسه که با حضور گسترده مردم ایران در انتخابات 24 خرداد تحقق می‌یابد، مقدمه خلق حماسه بزرگ اقتصادی در کشور خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی که در نشست مشترک فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، سخن می گفت با بیان این که نتیجه تمام انتخابات‌ها در نظام جمهوری اسلامی، شوکت و عظمت انقلاب اسلامی بوده است، افزود: این موضوع به ویژه در چند انتخابات اخیر از جمله انتخابات ریاست جمهوری 84 و 88 و انتخابات مجلس نهم علی‌رغم تبلیغات منفی وسیع دشمنان به نمایش گذاشته شد و بصیرت ملت ایران بیشتر از گذشته خود را نشان داد.

رای و اراده مردم، رکن نظام جمهوری اسلامی است

وی با تاکید بر این که حماسه را مردم باید خلق کنند و ما باید بستر تحقق حماسه را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: ملت ایران هر زمان که انقلاب اسلامی نیاز داشته در صحنه حاضر شده و جانانه از آرمان‌های انقلاب دفاع کرده‌اند.
علیرضابیگی، رای و اراده مردم را رکن نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: معتقدیم که آرای مردم به مثابه قطره خون‌هایی است که برای عظمت انقلاب اسلامی بر زمین ریخته و این ملت به خاطر عزت جمهوری اسلامی از عزیزترین دارایی‌های خود گذشته است.
وی اظهار داشت: نظام سلطه از هر ابزاری برای دشمنی با ملت ایران استفاده می‌کند و در این مقطع نیز هجمه تبلیغاتی خود را بر روی سلامت انتخابات معطوف کرده؛ اما عملکرد جمهوری اسلامی حاکی از سلامت تمام انتخابات و صیانت از آرای مردم می‌کند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که جمهوری اسلامی تمام اعتقادات ملت ایران است، افزود: انقلاب اسلامی مانند اقیانوسی است که آلودگی و پلشتی را در خود نمی‌پذیرد و تاریخ، گواه این ویژگی انقلاب اسلامی است.

دولت جدید با اتکا به آرای مردم، مسیر پیشرفت را ادامه خواهد داد

وی با بیان این که ملت ایران همواره رو به پیشرفت بوده و عقب‌ماندگی و پسرفت همواره متعلق به دشمنان انقلاب اسلامی بوده است، گفت: مقایسه وضعیت امروز انقلاب با گذشته نه چندان دور، نشان‌دهنده زوال و نابودی دشمنان و عزت و عظمت جمهوری اسلامی است و بهترین نشانه آن ساقط شدن حکومت‌های دست‌نشانده منطقه و پیشرفت‌های شگرف جمهوری اسلامی است.
علیرضابیگی با بیان این که در تاریخ انقلاب اسلامی نمی‌توان نمونه‌ای پیدا کرد که حاکی از بازگشت به گذشته و پسرفت باشد، افزود: انتخابات 24 خرداد تجدید نفس دوباره‌ای برای استمرار مسیر پیشرفت ملت ایران خواهد بود و دولت جدید با اتکا به آرای مردم این مسیر را ادامه خواهد داد.
وی با اعلام این که قطعا دولت یازدهم نیز همانند دولت‌های نهم و دهم با تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی، مسیر عزت و پیشرفت را ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: دولت نهم و دهم اقدامات نشاط‌بخش و امیدآفرین زیادی در حوزه عمرانی انجام داده؛ اما مهم‌ترین ویژگی این دولت، تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی است و قطعا انتخاب ملت ایران در انتخابات پیش رو نیز با تکیه بر همین گفتمان و در مسیر آرمان‌ها و پیشرفت کشور خواهد بود.

روند خدمت تا روز آخر ادامه خواهد یافت

استاندار آذربایجان شرقی دوره دولت‌های نهم و دهم را دوره عدالت و مهرورزی معرفی کرد و گفت: معتقدیم که این دوره در صحیفه تاریخ، شاخص و جاودانه است و تکرار نخواهد شد؛ دوره‌ای که در آن، دولتمردان به دور از سنت‌های رایج گذشته، بی‌شایبه و بدون واسطه با مردم ارتباط پیدا کرده و بدون توقع و چشمداشت، کارهای بزرگی را به سرانجام رساندند.

وی افزود: همدلی و همزبانی مسئولان این دولت در پشتیبانی از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب و پیروی از امام راحل و مقام معظم رهبری، زبانزد است و ما در مقاطع مختلف این موضوع را اثبات کرده‌ایم که از رودررویی و ارتباط بی‌واسطه با مردم واهمه نداریم و از در کنارمردم بودن احساس غرور و اعتماد به نفس کرده‌ایم.
علیرضابیگی با تاکید بر این که روند اجرایی کشور تا روز 12 مرداد با قدرت ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: نباید مردم احساس کنند که در روزهای آخر دولت، وقفه‌ای در روند اجرایی ایجاد شده یا مسئولان در رسیدگی به امور مردم تعلل و مسامحه می‌کنند.
وی تاکید کرد: مسئولان دولت باید با قدرت و شتاب بیشتری در این روزهای آخر تلاش کنند تا لطمه‌ای به هشت سال خدمات دولت وارد نشود و با سربلندی زمام امور را به دست دولت بعدی بسپاریم.

انتخابات را مردم برگزار می‌کنند

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که ما مسئولان اجرایی امین مردم هستیم، تاکید کرد: ان‌شاءالله مسئولین اجرایی که وظیفه امانتداری از آرای مردم به آنها سپرده شده با اتخاذ تمهیدات لازم برای ثبت این حماسه بزرگ تلاش کنند و پیام عزت و عظمت انقلاب اسلامی را به دنیا نشان دهند.
وی با بیان این که کار بزرگی به ما سپرده شده و باید با دقت و توجه همگانی آن را به پیش ببریم، افزود: البته ما اعتقاد داریم که در جمهوری اسلامی، انتخابات را مردم برگزار می‌کنند و مسئولان تنها وظیفه پشتیبانی و آماده کردن چارچوب‌های این کار مهم را بر عهده دارند.
علیرضابیگی تصریح کرد: خوشبختانه تمام مقدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برگزاری انتخابات از جمله ارایه آموزش‌های لازم، برقراری ارتباطات مناسب و هماهنگی و همکاری با دستگاه‌های نظارتی انجام شده تا شاهد خلق حماسه دیگری توسط ملت ایران باشیم.

از تمام مقدورات خود برای افزایش انگیزه حضور مردم در صحنه انتخابات استفاده کنیم

وی با تاکید بر ارتقای انگیزه مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای، گفت: مقام معظم رهبری فراهم کردن مقدمات حماسه سیاسی را به عنوان تکلیف کارگزاران نظام مطرح کردند و در این راستا باید از تمام مقدورات خود برای افزایش انگیزه حضور مردم در صحنه انتخابات استفاده کنیم.
علیرضابیگی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های ذیربط از جمله دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، پشتیبانی، نظارتی و اجرایی و تمام افراد مسئول با پیش‌بینی تمام جوانب کار، برای شکل‌گیری این حماسه تلاش خواهند کرد.
وی از تلاش‌های فرمانداران، بخشداران و تمام عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان‌های استان قدردانی کرد و افزود: فرمانداران استوانه‌های انجام این کار بزرگ در سطح شهرستان‌ها هستند و بخشداران نیز به عنوان بازوی کمکی فرمانداران باید در مقابل تکالیف خود که مستقل از تکالیف اداری معمول است پاسخگو باشند.
علیرضابیگی گفت: با توجه به این که در طول 34 سال عمر انقلاب اسلامی تقریبا هر سال یک انتخابات برگزار شده، خوشبختانه تجربه کافی از این نظر وجود دارد؛ اما آن‌چه مورد تاکید است تکیه بر ابتکارات مدیریتی است، چرا که ممکن است منابع و امکانات در ظاهر جوابگوی این کار بزرگ نباشد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مدیران ما از امتحان‌های بزرگی سربلند بیرون آمده‌اند، افزود: در انتخابات مجلس نهم که در فصل زمستان برگزار شد عوامل اجرای انتخابات با از جان گذشتگی این کار مهم را انجام دادند.
وی با بیان این که مجموعه مدیریتی استان توانست حادثه بزرگ زلزله ارسباران را در گستره وسیعی مدیریت و به نحوی این حادثه را ساماندهی کند که کمترین لطمه به مردم وارد شود، افزود: مدیران اجرایی و فرمانداران و مسئولان آذربایجان شرقی، مجموعه یکپارچه و منسجمی هستند که در انتخابات 24 خرداد نیز صحنه امتحان دیگری را با پشتوانه تجربیات گذشته با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت.
علیرضابیگی تاکید کرد: در شرایط کنونی، اداره وضعیت استان از جهات مختلف باید مورد دقت قرار گیرد و در تمام مراحل انتخابات به نکات ظریف توجه کافی صورت گیرد؛ چرا که در این مقطع هر موضوعی قابلیت تبدیل به پدیده‌ای تاثیرگذار بر روند انتخابات را دارد.
وی با تاکید بر این که خروجی انتخابات باید وحدت ملی و گواهی بر عظمت انقلاب اسلامی باشد، گفت: فضای انتخابات اقتضا می‌کند که نامزدها به دور از تخریب و مسایل حاشیه‌ای، برنامه‌های خود را اعلام کنند تا مردم بتوانند در فضایی سالم، فرد اصلح را انتخاب کنند.
علیرضابیگی علیرضابیگی همچنین به مصادف شدن انتخابات با ایام مبارک رجب و شعبان اشاره کرد و گفت: قطعا تبرک این ایام موجب خواهد شد که حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب شکل بگیرد و پیام قدرتمندی از جانب جمهوری اسلامی به تمام جهان صادر شود..
استاندار آذربایجان شرقی در ابتدای سخنان خود نیز با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، اظهار داشت: امام راحل مقاومتی را پایه‌گذاری کرد که مقیاس کوچک آن را در خرمشهر شاهد بودیم و امروز در مقابل استکبار جهانی، ابعاد بزرگتری از آن نمود یافته و نظام سلطه همواره از این مقاومت در وحشت و هراس است.
وی همچنین به قیام خونین 15 خرداد 1342 اشاره کرد و با گرامیداشت یاد شهدای این قیام، افزود: حماسه 15 خرداد نقطه آغاز شکل‌گیری و تکوین انقلاب اسلامی بود.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز