خبرگزاری کار ایران

معصومه جلیلیان:

خراسان رضوی، قطب تیراندازی با تفنگ معلولان در کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۰۶

حاصل فعالیت جلیلیان کسب بیش از 15 عنوان قهرمانی، نایب قهرمانی و سومی مسابقات مختلف استانی و كشوری بوده و این روند همچنان ادامه دارد.

دو ومیدانی و تیراندازی را می‌توان از معدود رشته‌هایی بر شمرد كه در آن علاوه بر شرایط فیزیكی مناسب، تمركز و آرامش فكر نیز نقشی اساسی ایفا می‌كند و به همین دلیل تنها معدودی از ورزشكاران هستند كه می‌توانند با این دو ورزش ارتباط برقرار كنند و به صورت حرفه‌ای آنها را ادامه دهند.

به گزارش ایلنا، معصومه جلیلیان كه از دید بسیاری از بزرگان ورزش استان از چهره‌های ماندگار دو و میدانی معلولین محسوب می‌شود، در حال حاضر به تیراندازی می‌پردازد.

جلیلیان در ابتدا به عنوان شرح مختصری از زندگینامه خود گفت: در یك خانواده كاملا ورزشی به دنیا آمدم و از این رو خیلی زود، وارد این عرصه شدم. برادرانم همگی ورزشكار بودند و خواهرم نیز مربی والیبال نشسته بود. ضعف جسمانی دلیلی بر عدم فعالیتم نبود و در كنار تحصیل كه از اولویت‌های زندگی من محسوب می‌شود، همزمان به چند رشته ورزشی نیز می‌پرداختم.

وی با بیان اینکه شركت در همایش ورزشكاران معلول من را تشویق به فعالیت در رشته دو و میدانی کرد، عنوان کرد: با تشویق‌های مادرم كه جایگاه كنونی در ورزش را مدیون صبر و ایثار او هستم بیش از پیش به دو و میدانی معلولین پرداختم و در اولین حضور در مسابقات قهرمانی كشور سال 71 در تهران موفق به كسب مقام قهرمانی در 3 ماده 50، 100 و 200 متر ویلچرانی شدم.

جلیلیان ادامه داد: این پایان كار نبود حضورم در رشته ورزشی دو و میدانی تا اواسط دهه 70 ادامه یافت و در این مدت بیش از 30 عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی استانی و كشوری کسب کردم كه اكثر آنها در رشته‌های پرتاب چكش و ویلچررانی به دست آمد.

قهرمان معلول استان گفت: در این راه پر فراز و نشیب افتخار بر تن كردن لباس مقدس تیم ملی دو و میدانی معلولین ایران را نیز در مسابقات 2002 فرانسه بدست آوردم كه متاسفانه به دلیل بروز برخی مشكلات نتوانستم در آن مسابقات مقام كسب نمایم.

او كه مدتی زیر نظر مهری جانداری مربی با تجربه والیبال نشسته بانوان كشور به ورزش والیبال نشسته می‌پرداخت، فعالیت در رشته تیراندازی را به عنوان هدف نهایی زندگی ورزشی خود برگزیده در این رابطه خاطرنشان كرد: به پیشنهاد یكی از دوستانم كه در رشته تیراندازی با تفنگ و تپانچه فعالیت می‌كرد به سالن ویژه تیراندازی مشهد رفتم و با محیط پر از آرامش آن خیلی زود انس گرفتم به طوری كه دیگر نتوانستم تیراندازی را رها كنم و تصمیم گرفتم در كنار دو و میدانی این رشته را نیز به صورت جدی دنبال نمایم.

جلیلیان كه دارای مدرك كارشناسی مترجمی زبان انگلیسی  است ورزش تیراندازی را رشته‌ای خاص خواند و تصریح كرد: پرداختن به رشته تیراندازی، انسان را از دنیایی پر اضطراب اطراف، خارج می‌کند و با تمركز زیادی كه در این رشته وجود دارد ورزشکار بیش از پیش می‌تواند به خودش مسلط شود.

بانوی قهرمان استان كه در حال حاضر یكی از برترین تیراندازان خراسان رضوی و كشور به شمار می رود، گفت: هر چند افتخاراتی كه در دو و میدانی استان و كشور بدست آوردم تا سال‌های سال به عنوان یك ركورد محسوب می‌شود اما تیراندازی آن رشته ای است كه با پرداختن به آن، به آرامش می رسم.

وی كه سابقه عضویت در تیم ملی تیراندازی كشورمان را نیز در پرونده ورزشی خود دارد، در این باره اظهار داشت: متاسفانه در 3 سال اخیر تیراندازی كشور با کمبود مالی مواجه است و برخی مسابقات مهم در این مدت برگزار نشده كه در صورت رفع مسائل مالی و برگزاری رقابت های استانی و كشوری می توان آماده تر در خدمت تیم ملی بود.

وی موفقیت در تیراندازی را در گرو ممارست و آمادگی جسمانی روز افزون دانست و بیان كرد: تنها با تمرین های تخصصی، بهره مندی از رژیم غذایی مناسب و در نهایت آماده نگاه داشتن ذهن به منظور ارتباط برقرار كردن با محیط پرهیجان مسابقات، می توان به پیروزی رسید.

این بانوی موفق خراسانی اظهار داشت: تا زمانی كه حس و توان رقابت در وجودم باقی بماند برای تیم ملی ایران با دل و جان تیراندازی خواهم كرد و طی كردن پله های موفقیت جهانی با لباس تیم ملی كشورم را از بزرگترین افتخارات زندگیم می دانم.

جلیلیان که در مسابقات تیراندازی مشترك جشنواره امام رضا(ع) در سال 1382 قهرمان شده است، جایگاه تیراندازی استان را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: خوشبختانه نتایج بدست آمده در مسابقات تیراندازی كلت و تپانچه، خود گواه عملكرد خوب معلولین تیرانداز خراسانی در سطح كشور می باشد و در حال حاضر در مسابقات تیمی به قطب ایران تبدیل شده ایم.

وی افزود: مناطق شمال و شمال غربی كشور نیز تیراندازان ماهری دارد و آنان در تمامی ادوار از رقبای اصلی تیراندازان خراسان به شمار می روند.

جلیلیان 36 ساله آینده این رشته ورزشی را نیز خوب و روشن ارزیابی كرد و گفت: باید در كنار سرمایه گذاری در این ورزش، مسابقات تیراندازی در سطح استان و كشور در فواصل زمانی كمتری برگزار شود تا تیراندازان با قرار گرفتن در فضای مسابقات بتوانند توانایی های خود را بسنجند.

معصومه جلیلیان عملكرد كلی فدراسیون و مسوولان مربوطه را در زمینه گسترش ورزش تیراندازی خوب ارزیابی و تصریح كرد: خوشبختانه در حال حاضر سالن های استاندارد با تجهیزات مناسب در اختیار ورزشکاران قرار دارد.

نفر اول مسابقات قهرمانی كشور در سال 1390، با بیان اینکه گسترش این رشته ورزشی در گرو اطلاع رسانی در مورد آن است، اظهار کرد: باید قبول كرد این رشته نسبت به سایر رشته ها هزینه بر تر است و از این رو نگاه مثبت عموم جامعه به این رشته مدال آور نیاز به تقویت دارد و شایسته است مسوولان با در نظر گرفتن تمهیدات ویژه علاقمندان به این ورزش اسلامی را جذب نمایند.  این رشته ورزشی از معدود رشته هایی است كه سن در آن به هیچ عنوان دخیل نیست، از این رو مسیر پیشرفت برای تمامی آنها كه به تیراندازی علاقه دارند كاملا گسترده است.

بانوی قهرمان معلول استان در ادامه، به مشكلات خود در این رشته ورزشی اشاره كرد و اظهار داشت: عموما با هزینه های شخصی به تیراندازی می پردازم و به دلیل شرایط جسمانی خاصی كه دارم نمی توانم به تنهایی به سالن تمرینات خود بروم و از این طریق نیز متحمل هزینه های زیادی می شوم كه در صورت حل مشكل رفت و آمدم می توانم با تسلط بیشتری به تمرین بپردازم ضمن اینکه قیمت ابزار این رشته ورزشی نیز بسیار بالاست.

عضو تیم ملی تیراندازی معلولین كشور مهم ترین دغدغه فكری یك معلول را داشتن شغل عنوان كرد و گفت: نه تنها یك معلول حتی افراد سالم نیز در صورت نداشتن شغل مناسب دچار مشكلات متعدد می شوند، متاسفانه در این رابطه و با توجه به شرایط خاص یك معلول هیچگونه اقدامی برای ارائه یك شغل مناسب به معلولین صورت نپذیرفته است و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم.

حاصل فعالیت معصومه جلیلیان در طول نزدیك به یك دهه حضور در سطح اول تیراندازی استان و كشور کسب بیش از 15 عنوان قهرمانی، نایب قهرمانی و سومی مسابقات مختلف استانی و كشوری بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز