خبرگزاری کار ایران

بادامچیان با اشاره به انتخابات شوراها:/۱/

ارائه لیست مشترک با تشکل‌های اصولگر میسر نشد

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۵۵

قرار شده که ظرف امروز عصر و یا فردا صبح لیست نهایی جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات شوراهای شهر تهران اعلام شود/زمینه مناسب برای انتخاب بهترین‌ها پدید آمده است.

رئیس ستاد انتخابات شوراهای جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در خصوص انتخابات شورا‌ها تلاش کردیم تا با همه دوستان اصولگرا به فهرست ۳۱ نفره مشترکی برسیم که مذاکرات زیادی نیز از دی ماه سال ۹۱ تا امروز صبح انجام شد که متاسفانه این کار می‌سر نگردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله بادامچیان صبح امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه بااشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورا‌ها گفت: اهمیت انتخابات این دوره بر همه روشن است ما از سال قبل برای انتخابات در حزب موتلفه مشغول بررسی بودیم استراتژی ما همواره این بوده که با اصولگرایان ائتلاف داشته باشیم چراکه معتقدیم مملکت متعلق به همه است و همه سلیقه‌ها در چارچوب نظام جمهوری اسلامی باید با یکدیگر همراه باشند لذا در این چند سال مشی موتلفه همراهی با همه مبارزین و به کارگیری نیرو‌ها علیه آمریکا و مزدورانش بوده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت در مورد رسیدن به ائتلاف و انتخاب اصلح بحث‌های گسترده‌ای مطرح شد گفت: ‌ در خصوص انتخابات شورا‌ها تلاش کردیم تا با همه دوستان اصولگرا به فهرست ۳۱ نفره مشترکی برسیم که مذاکرات زیادی نیز از دی ماه سال ۹۱ تا امروز صبح انجام شد که متاسفانه این کار میسر نگردید علت آن هم این است که رشد جمهوری اسلامی موجب شده که تشکل‌ها و دیدگاه‌های مختلف در صحنه حضور داشته باشند.

بادامچیان افزود: وقتی امکان ارائه لیست ۳۱ نفره مشترک میسر نشد نتیجه این شد که مشترکات فهرست‌ها را بیشتر کنیم مگر اینکه برخی این سیاست را هم نپسندند و بخواهند تنها نیروهای خود را به مردم معرفی کنند.

رئیس ستاد انتخابات شوراهای جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین با تاکید براینکه وظیفه انتخاب با مردم است و زمینه مناسب برای انتخاب بهترین‌ها پدید آمده است گفت: تنها در تهران ۷۰۰ نفر برای انتخابات شورا‌ها ثبت نام کرده‌اند پس قطعا از این میان تعداد زیادی حذف خواهند شد. خواهش من این است که محیط انتخابات را به محیط شادی تبدیل کنیم که بحث برد و باخت درآن وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: ما در جبهه پیروان خط امام و رهبری با ۱۷ تشکل عضو این جبهه فهرست ۳۱ نفره‌ای را اعلام کردیم که مورد رسیدگی هیات نظارت قرار گرفته است اما این هیات هنوز نتیجه نهایی را در مورد صلاحیت‌های این افراد اعلام نکرده است اما به احتمال قوی همه افراد این لیست صلاحیشان تایید خواهد شد.

بادامچیان با تاکید براینکه ۱۷ تشکل جبهه پیروان تشکل‌های تازه ساخته‌ای نیستند که تنها در اصل انتخابات پدید بیایند گفت: متاسفانه برخی تشکل‌ها با اسامی دهان پر کن و به شکل فصلی در زمان انتخابات ایجاد می‌شوند اما از کمیسیون احزاب و وزارت کشور مجوز نمی‌گیرند هم اکنون عادت شده است که وقتی به آن‌ها می‌گوییم که شما مجوز قانونی ندارید می‌گویند ما جبهه هستیم اما نباید فراموش کرد جبهه قانونی آن است که تشکل‌های عضو آن مجوز قانونی برای فعالیت رسمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه جبهه مجموعه‌ای از تشکل‌ها است نه مجموعه از اشخاص حقیقی گفت: در برخی از جبهه‌ها امروزه تنها چند شخص حقیقی حضور دارند در حالی که تشکل‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری سوابق و خدمات زیادی در جامعه دارند که با همراهی همه آن‌ها این لیست ۳۱ نفره را ارائه کردیم و تلاش کردیم تا انواع تخصص‌های مورد نیاز یک شهر بهتر در آن حضور داشته باشند.

بادامچیان با اعلام برخی از اسامی لیست ۳۱ نفره جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات شورا‌ها گفت: دکتر شیبانی، غفوری فرد، کمال سجادی، جولایی، فارسی‌نژاد، لاسجردی، دکتر مفتح، ‌ احمد نیکبخت، میرقوامی، حسن بیگی، علیزاده، شاهنگیان، میرزاپور، جعفری، ناصحی، بیدکی، اسدالله عسگراولادی، ولی الله صالحی، شکرعلی و خانم‌ها احمدی، محمدزاده، قند فروش، خدامرادی، رحیمی و سادات شریف در لیست ۳۱ نفره ما حضور دارند و امیدواریم این اسامی بتوانند شعار ما در خصوص شهر خوب را عملی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که سرلیست شما از میان اسامی یاد شده چه کسی خواهد بود گفت: همه این‌ها جزو سرلیست‌های ما هستند ما یک نفر را به عنوان سرلیست معرفی نخواهیم کرد چراکه در این صورت مابقی کاندیدا‌ها به نامزد درجه ۲ تبدیل می‌شوند هیچ یک از ۳۱ نامزد جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات شورا‌ها نقطه ضعف مالی و اخلاقی ندارند و تنها معیار و ملاک ما نیز همین بود که در این خصوص دقت بسیاری کردیم.

در ادامه خبرنگاری با طرح این سوال که قرار بود اصولگرایان برای انتخابات شورا‌ها لیست ۶+۲۵ ارائه کنند که در آن ۲۵ نفر مشترک باشند گفت: ما همه جوره آماده ارائه این لیست بودیم که به این ۲۵ نفر مشترک نرسیدیم که من پیشنهاد دادم از ۳۱ نفر ۱۰ نفر مشترک باشد که دوستان ما اعتراض کردند که این دیگر لیست مشترک نمی‌شود بنابراین ارائه این کار هم میسر نشد و معلوم شد دوستان روی منتخبین خود اصرار دارند.

وی همچنین در خصوص تعداد بانوان حاضر در لیست انتخابات شوراهای جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز گفت: ما در لیست خود یک خانم را قرار داده‌ایم که اگر دست من بود این میزان به ۱۵ نفر می‌رسید من تنها فردی هستم که موسس یک تشکل زنانه به نام جامعه زینب هستم و معتقدم تعداد بانوان ما در مجلس شورای اسلامی نیز بسیار کم است البته تلاش کرده‌ام که این میزان افزایش یابد البته برخی شهرستان‌ها تک نماینده هستند و در این شهرستان‌ها متاسفانه مردم به نماینده خانم رای نمی‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات شوراهای جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در خصوص لیست جبهه پیروان در شهرستان‌ها نیز عنوان کرد: در جبهه پیروان خط امام و رهبری در ۵ کلان شهر مشهد، اهواز، تبریز، شیراز و اصفهان مسئولیت ارائه لیست واحد برعهده جبهه پیروان است که غیر از یک شهر در چهار شهر دیگر در این مورد به تفاهم رسیده‌ایم اما به خاطر تشکیلات گسترده حزب موتلفه ارائه لیست‌ها واحد در سایر شهرستان‌ها برعهده این حزب قرار داده شده است. ما معتقدیم وقتی یک مجموعه تشکیلاتی برای معرفی افراد وجود نداشته باشد برخی با پول و روابط خاص می‌توانند وارد شورا‌ها شوند به گونه‌ای که در دوره مجلس هشتم شکایت‌های زیادی از سوی مردم در خصوص سوءاستفاده برخی اعضای شوراهای شهر به دست ما می‌رسید.

وی همچنین تاکید کرد: متاسفانه در میدان سیاست گاهی گذشت‌ها کم می‌شود و برخی گمان می‌کنند حق مطلق هستند و غیر از خود را حق نمی‌دانند متاسفانه این نو بداخلاقی‌ها مدتی در فضای سیاسی کشور حاکم بود.

گفتنی است اسدالله بادامچیان رئیس ستاد انتخابات شوراهای جبهه پیروان خط امام و رهبری صبح امروز پیرامون ارائه لیستی با مشترکات بیشتر با چمران دیدار و گفتگو کرده است و قرار شده که ظرف امروز عصر و یا فردا صبح لیست نهایی جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات شوراهای شهر تهران اعلام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز