خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور:

تكذیب ادعای بیمه تمامی كارگران ساختمانی/ بودچه كفاف نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۱۲

چكیده: «کارگران ساختمانی از مصوبهٔ مجلس ناراضی هستنند زیرا بودجه در نظر گرفته شده، جوابگوی بیمهٔ همهٔ واجدان شرایط نیست.»

دبیر کانون انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی از مصوبهٔ هفتهٔ گذشتهٔ مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص ۹ هزار میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی برای بیمهٔ کارگران ساختمانی انتقاد کرد و این مبلغ را برای بیمه کردن یک و نیم میلیون کارگر ساختمانی واجد شرایط، کافی ندانست.

«علی یار محمدی» در این باره به ایلنا گفت: کارگران ساختمانی از مصوبهٔ مجلس ناراضی هستنند زیرا بودجه در نظر گرفته شده، جوابگوی بیمهٔ همهٔ واجدان شرایط نیست.

مجلس شورای اسلامی روز گذشته (۷ خرداد ماه)، ‌ سازمان مالیاتی را مکلف کرد تا معادل عملکرد ۹ هزار میلیارد ریال از کل عوارض ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل منابع مندرج در بندهای (ج) و (د) ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده متمرکز نزد سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور را برای بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند.

این فعال كارگری با اشاره به سهم بیست درصدی کارفرمایان که تا پیش از تصویب قانون مذکور به عنوان پروانه ساخت از آن‌ها دریافت می‌شد، بیان کرد: سهم کارفرمایان برای بیمهٔ هر کارگر ساختمانی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، بنابراین بودجه مصوب مجلس جوابگوی نیاز بیمه‌ای جامعه یك میلیون و ششصدهزار نفری کارگران ساختمانی نیست و تنها نیمی از واجدان شرایط (حدودا ۸۰۰ هزار نفر) مشمول بیمه می‌شوند.

به گفتهٔ این فعال کارگری، « مشکل بیمهٔ کارگران ساختمانی تا به امروز سهمیه بندی بود که همچنان ادامه دارد. تصویب قانون رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، شعلهٔ امید برای برطرف شدن محدودیت‌ها را در دل جامعهٔ کارگری روشن کرد که متاسفانه به سرانجام نرسید.»

دبیر کانون انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی کشور در پایان با تاکید بر لزوم تصویب بودجهٔ کامل برای بیمهٔ کارگران ساختمانی، نسبت به رد مصوبهٔ هفتهٔ گذشتهٔ مجلس در شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز