خبرگزاری کار ایران

پیش‌نویس قانون اساسی تونس نهایی شد

کد خبر : ۷۸۰۰۶

رئیس مجلس موسسان تونس با اعلام نهایی شدن پیش‌نویس قانون اساسی، گفت كه این پیش‌نویس نتیجه فعالیت پیگیرانه و درازمدت كمیته‌های تدوین قانون اساسی در مجلس موسسان از زمان آغاز به كار این نهاد در فوریه 2012 است.

«مصطفی بن جعفر» رئیس مجلس موسسان (پارلمان) تونس اعلام كرد كه پیش‌نویس قانون اساسی جدید این كشور نهایی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، بن جعفر در نشستی خبری با اعلام نهایی شدن پیش‌نویس قانون اساسی تونس، گفت كه این پیش‌نویس نتیجه فعالیت پیگیرانه و درازمدت كمیته‌های تدوین قانون اساسی در مجلس موسسان از زمان آغاز به كار این نهاد در فوریه 2012 است.

وی افزود كه این كمیته‌ها با استفاده از نظر كارشناسان و متخصصان برای از بین بردن اختلاف‌ها و دستیابی به اجماع تلاش كردند.

رئیس مجلس موسسان تونس افزود كه این پیش‌نویس، پس از ارائه نسخه‌هایی از آن به رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر، برای بررسی در پارلمان مطرح می‌شود. به گفته بن جعفر، پیش‌نویس قانون اساسی دو هفته پس از بررسی به رای گذاشته می‌شود و قابل اصلاح خواهد بود.

بنا بر این گزارش، مجلس موسسان تونس 25 ماه آوریل گذشته نسخه سوم از پیش‌نویس قانون اساسی جدید را پس از بررسی دو نسخه‌ سابقی كه سال 2012 میلادی آماده كرده بود، ارائه كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز