خبرگزاری کار ایران

درگیری پلیس و فعالان جنبش ضدسرمایه‌داری در فرانكفورت

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۰۴

مخالفان سیاست‌های سرمایه‌داری در شهر فرانكفورت كه تعداد آنها به حدود هفت هزار تن می‌رسید، پارچه‌نوشته‌هایی در دست داشتند كه روی آن نوشته شده بود: «صندوق بین‌المللی پول باید از یونان خارج شود» و «به جای جنگ عشق ایجاد كنید».

گزارش‌ها حاكی از آن است كه پلیس ضدشورش آلمان با استفاده از باتوم و گاز فلفل به تجمع فعالان جنبش ضدسرمایه‌داری حمله كرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مخالفان سیاست‌های سرمایه‌داری در شهر فرانكفورت كه تعداد آنها به حدود هفت هزار تن می‌رسید، پارچه‌نوشته‌هایی در دست داشتند كه روی آن نوشته شده بود: «صندوق بین‌المللی پول باید از یونان خارج شود» و «به جای جنگ عشق ایجاد كنید».

این تظاهرات در ابتدا مسالمت‌آمیز بود ولی تعداد اندكی از معترضانی كه ماسك به صورت داشتند، اقدام به سنگ‌پرانی به سمت پلیس كردند.

تظاهرکنندگان از سراسر فرانکفورت به سمت بانک مرکزی اروپا که در این شهر قرار دارد، حرکت کردند.

معترضان معتقدند که گروه سه‌جانبه، طرح‌های ریاضتی را بر کشورهای بحران‌زده مالی مانند یونان و اسپانیا دیکته می‌کند و حمایت‌های اجتماعی را به پایین‌ترین حد خود رسانده است.

برگزاری این تظاهرات در آلمان با پانزدهمین سالگرد گشایش بانک مرکزی اروپا هم‌زمان شد. به مناسبت این روز تظاهرات مشابهی در اسپانیا و پرتغال که دچار رکود شدید اقتصادی هستند نیز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز