خبرگزاری کار ایران

پس از ۲۰ سال:

نوزاد یک زوج نابارور در کاشان سالم متولد شد

کد خبر : ۷۸۰۰۲

رئیس مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نوزاد یک زوج با سابقه 20 سال نازایی پس از طی دوره درمان خود در این مرکز سالم متولد شد

ایلنا - کاشان: رئیس مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نوزاد یک زوج با سابقه 20 سال نازایی پس از طی دوره درمان خود در این مرکز سالم متولد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان حسین نیکزاد در گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه این بیمار به مراکز نازایی تهران، اصفهان و یزد مراجعه کرده بود و نتیجه ای نسبت به باروری خود نگرفته پس از حضور و آغاز درمان در مرکز نازایی بیمارستان شهید بهشتی کاشان با تلاش پزشکان و پرسنل مجرب این مرکز پس از 20 سال باردارشد و نخستین فرزندشان سالم به دنیا آمد.

وی تصریح کرد: استاندارد جهانی موفقیت درمانی مراکز باروری و ناباروری 30 تا 35 درصد است و بر اساس آمار، میزان موفقیت حاملگی مراجعین مرکز باروری و ناباروری این دانشگاه 25 تا 28 درصد در سال گذشته ثبت شده است.

رئیس مرکز باروری و ناباروری دانشگاه، متوسط سالانه مراجعه به آزمایشگاه این مرکز را 350 نفر ذکر و خاطرنشان کرد: از این تعداد مراجعه‌کننده 60 تا 70 نفر وارد دوره درمان می‌شوند.

 نیکزاد با اشاره به اینکه بهترین سن بچه دار شدن بین 20 – 35 سالگی است، ادامه داد: در مرکز باروری و ناباوری مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان 70 تا 80 درصد از مشکلات ناباوری افراد برطرف می‌شود و 20 تا 30 درصد مابقی مربوط به مسائل ژنتیکی است.

به گفته وی، این مرکز جهت درمان نازایی با روش تلقیح اسپرم به داخل رحم (IUI) از سال 85 تاسیس شد و فعالیت خود را از سال 88 با دیگر روشهای نوین نازایی از جمله لقاح آزمایشگاهی (IVF)، تزریق مستقیم اسپرم به داخل تخمک (ICSI)، انجماد اسپرم، تخمک و جنین ادامه داده است.

 نیكزاد، هزینه درمان های بارداری در مرکز باروری و ناباروری این دانشگاه را در مقایسه با دیگر مراکز کشور در پیشرفته ترین روش درمانی (تزریق اسپرم) به غیر از هزینه های تهیه دارو برای مراجعه کننده پایین تر از هزینه های در یافتی مراکز پیشرفته کشور عنوان کرد و گفت: این در حالی است که هزینه های دانشگاه و مرکز برای انجام این کار بسیار سنگین و بالاست.

گفتنی است این مرکز در طبقه دوم مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان دایر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز