خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر نیرو خبر داد:

ضرورت مدیریت آب‌های زیرزمینی/ احتمال نصب كنتور هوشمند بر چاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۷۰

«در شرایط فعلی با توجه به وضعیت نه چندان مطلوب ذخایر آبی و بارندگی‌ها در کشور، مدیریت آب‌های زیرزمینی از هر زمان دیگری مهم‌تر و واجب‌تر است.»

مشاور وزیر نیرو موضوع آب‌های زیرزمین را یکی از چالش‌های مهم بخش آب کشور دانست و  نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های مجاز را راهکار مناسبی جهت کنترل اضافه برداشت‌ها عنوان کرد.

بر اساس گزارش دریافتی ایلنا، «محمد حاج رسولی‌ها» با بیان اینكه واگذاری حفاری چاه‌ها به شرکت‌های حفاری یکی از ابزارهای مناسب برای کنترل بهره برداری از چاه‌های آب کشاورزی است، گفت: موضوع آب‌های زیرزمینی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های بخش آب کشور است که مخصوصا در سال‌های اخیر، اهمیت و حساسیت بیشتری پیدا کرده است.

حاج رسولی‌ها افزود: در شرایط فعلی با توجه به وضعیت نه چندان مطلوب ذخایر آبی و بارندگی‌ها در کشور، مدیریت آب‌های زیرزمینی از هر زمان دیگری مهم‌تر و واجب‌تر است.

وی به تشریح دلایل عدم موفقیت بخش آب در مدیریت مطلوب آب‌های زیرزمینی پرداخت و گفت: در این زمینه به اندازه کافی کارهای فرهنگی و آموزشی صورت نگرفته و امید می‌رود با اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) در مدارس کشور، نسلی آگاه و حساس در قبال مسائل آب کشور تربیت شود.

مشاور وزیر نیرو بیان داشت: مشکلات ساختاری، مشکلات مربوط به تعرفه و قیمت آب کشاورزی و درگیر نبودن تمام نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوع در این مقوله خاص از جمله مشکلات موجود در این حوزه است و انتظار می‌رود با توجه به حاکمیتی بودن موضوع آب، همه نهادهای اجرایی مرتبط در این حوزه به یاری بخش آب کشور بیایند.

حاج رسولی‌ها تاکید کرد: نصب کنتورهای هوشمند، اقدام مناسبی برای کنترل اضافه برداشت از چاه‌های مجاز است. وی ادامه داد: در زمینه چاه‌های غیرمجاز حدود نیمی از مشکلات موجود به حفاری‌های غیرمجاز بر می‌گردد که یکی از ابزارهای مناسب در این خصوص واگذاری حفاری چاه‌ها به شرکت‌های حفاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز