خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم منتظر مشخص شدن کاندیدای نهایی جریان اصلاحات هستند

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۶۲

ما معتقدیم که در نهایت یک نفر از میان روحانی و عارف باید در صحنه باشد و در همین راستا نیز تلاش خواهیم کرد زیرا انتظار جامعه از اصلاح طلبان نیز همین است/تاخیر در معرفی کاندیدای جریان اصلاحات چندان مناسب نیست.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که اصلاح طلبان قطعا نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها برخورد انفعالی نخواهند داشت.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا عنوان کرد: در انتخابات شورا‌ها تلاش می‌کنیم تا یک لیست کامل برای اصلاح طلبان تنظیم کنیم و منتظر اعلام نهایی اسامی کاندیدا‌ها هستیم. از روز اول حرف ما این بود که انتخابات شورا‌ها با انتخابات ریاست جمهوری نباید با یکدیگر مخلوط شود اگرچه این دو تاثیر زیادی روی هم دارند.

حکیمی‌پور ادامه داد: اصلاح طلبان پیرامون انتخابات ریاست جمهوری نیز منفعل نیستند اما تاکنون دو نظر در جبهه اصلاح طلبان وجود دارد نظر اول این است که با توجه به اینکه کاندیدای حداکثری جریان اصلاحات نتوانست در صحنه انتخابات حضور داشته باشد اصلاح طلبان کاندیدایی نداشته باشند که من مخالف این نظریه هستم.

وی افزود: نظریه دوم این است که به هر صورت ما باید بتوانیم روی کاندیدایی که به جریان اصلاحات نزدیک بوده و یا پیشینه اصلاح طلبی دارد همچون عارف و روحانی به اجماع برسیم و از او حمایت کنیم. این نظریه به عنوان یک بحث جدی طی این روز‌ها در محافل اصلاح طلبی همواره مورد بحث است.

حکیمی‌پور با بیان اینکه ما منتظر هستیم ببینیم کدام یک از این دو نامزد جریان اصلاحات بین مردم از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند گفت: اگرچه تاخیر در معرفی کاندیدای جریان اصلاحات چندان مناسب نیست اما ایراد تصمیم گیری جمعی این است که فرایند آن قدری طولانی می‌شود من جزو مجموعه‌ای هستم که معتقدم نباید نسبت به انتخابات ریاست جمهوری منفعل و بی‌تفاوت بود.

وی با تاکید بر اینکه در جریان اصلاحات وحدت در موضع گیری برای ما بیش از هر چیز اهمیت دارد، گفت: قطعا تشکل‌های اصلاح‌طلب همسو با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره معرفی و انتخاب یک نفر از میان عارف و روحانی تصمیم خواهند گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره احتمال کناره گیری یکی از دو کاندیدای جریان اصلاحات در صورت اعلام نظر نهایی تشکل‌های اصلاح طلب گفت: در صورتی که یکی از این دو کاندیدا از عرصه انتخابات کنار نروند اصلاح طلبان در انتخابات توفیقی نخواهند داشت. ما معتقدیم که در ‌‌نهایت یک نفر از میان روحانی و عارف باید در صحنه باشد و در همین راستا نیز تلاش خواهیم کرد زیرا انتظار جامعه از اصلاح طلبان نیز همین است.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه عارف و روحانی تاکنون هر دو با هاشمی دیدار داشته‌اند و علاوه بر این عارف با آقای خاتمی نیز صحبت‌هایی کرده است گفت: امیدوارم این دو کاندیدای جریان اصلاحات بتوانند در ‌‌نهایت با نظر آقای هاشمی و خاتمی به نتیجه نهایی برسد و البته باید دید کدام یک در جامعه از اقبال بیشتری برخوردار هستیم.

وی در خصوص پیش بینی خود از نتیجه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: پیش بینی من این است که اگر ما با یک کاندیدا در صحنه رقابت باشیم قطعا آرا برای اصلاح طلبان رقم خواهد خورد و در صورتی که انتخابات به مرحله دوم کشیده شود قطعا کاندیدای اصلاح طلبان در مرحله دوم پیروز میدان خواهد بود.

حکیمی‌پور افزود: برداشت ما این است که جامعه تمایل دارد که به تغییر رای دهد و شور و تحرکی بعد از اعلام کاندیداتوری آقای هاشمی در جامعه ایجاد شد نیز بیانگر همین میل بود. بنابراین اگر یکی از این دو کاندیدا در صحنه باشد و مردم احساس کنند که وی می‌تواند نماد تغییر در وضعیت کنونی کشور باشد رای مردم به او سر جای خود باقی خواهد ماند.

وی با تاکید بر اینکه شور مردم برای حضور در انتخابات خاموش نشده است گفت: مردم ما منتظر هستند تا ببینند کاندیدای نهایی جریان اصلاحات چه کسی است تا به سمت او بروند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز