خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه‌قضاییه:

نامزدها سخنی نگویند كه چراغ سبز به دشمن تلقی شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۲۱

انتظار مردم ما از نامزدهای ریاست جمهوری این است كه عزت و عظمت نظام اسلامی را حفظ كنند و در سخنان و اظهارنظرهای خود مطلبی القاء نكنند كه چراغ سبزی به دشمنان نظام اسلامی تلقی شود.

رئیس قوه‌قضاییه گفت: انتظار مردم ما از نامزدهای ریاست جمهوری این است كه عزت و عظمت نظام اسلامی را حفظ كنند و در سخنان و اظهارنظرهای خود مطلبی القاء نكنند كه چراغ سبزی به دشمنان نظام اسلامی تلقی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره كل روابط‌عمومی و تشریفات قوه قضاییه،‌ آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و بزرگداشت 14 و 15 خردادماه، تاكید كرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با فكر دقیق و تیزبین حضرت امام (ره) و متكی بر ارزش‌های اسلامی و انسانی احیا شد كه بدیلی نداشته و نخواهد داشت و با تكیه بر حضور مردم در صحنه نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یك نظام سیاسی خاص و مبتنی بر فلسفه سیاسی خاص به جهان معرفی شد.

رئیس قوه قضاییه مردمسالاری دینی را نظام سیاسی مبتنی بر ارزش‌های الهی برشمرد و گفت:‌ كشورهای غربی كه در تاریخ سیاسی و فرهنگی – اجتماعی خود سابقه طولانی استثمار و استعمار و سلطه بر كشورهای دیگر و جنایت علیه بشریت دارند، نظام مردمسالاری دینی را نمی‌توانند هضم كنند و از درك جایگاه والای ولایت فقیه عاجزند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تاكید بر این‌كه فهم مقولاتی مانند ولایت فقیه و مردمسالاری دینی برای غربی‌ها بسیار گران است، افزود: غربی‌ها كه به سلاح‌های كشتار جمعی مسلح هستند و حتی آنرا به كار گرفته‌اند و در حاكمان خود تقوی را شرط نمی‌دانند، نمی‌توانند بفهمند كه ولایت فقیه جایگاهی برپایه نگاه معنوی و دینی مردم دارد و با نگاه استبدادی و استكباری غربی‌ها متفاوت است چرا كه ولی‌فقیه بر دل‌ها حكومت می‌كند، همانگونه كه حضرت امام (ره) پیش از برگزاری هر انتخاباتی از سوی مردم به رهبری نظام اسلامی برگزیده شد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به این‌كه نگاه و نظر غربی‌ها درباره استبدادی بودن نظام مبتنی بر ولی‌فقیه به دلیل عدم درك آنان از نوع نگاه مردم جامعه اسلامی به جایگاه ولی فقیه است، گفت:‌ تبعیت مردم از مراجع و روحانیون عظام با پشتوانه‌ای بیش از هزار سال در بسیاری از جوامع اسلامی حاكم بوده و حضرت امام (ره) پیش از تشكیل جمهوری اسلامی ایران، دارای ولایت بود و بر قلوب مردم ما حكومت داشت.

رئیس دستگاه قضا تاكید كرد: واجب‌الاتباع بودن ولی‌فقیه مبتنی بر شرایط و ویژگی‌های آرمانی و دینی مانند عدالت، تقوا، اجتهاد و مدیر و مدبر بودن است ولی این ویژگی‌ها در نظام سیاسی و مدیریت غربی‌ها، چندان اهمیتی ندارد و ما مفتخر هستیم كه چنین كسی رهبر فكری و عملی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و در عالم پرآشوب و پر از «ایسم‌های» امروزی راهی مبتنی بر ارزش‌های الهی را برای مردم و امت‌های مظلوم جهان باز كرده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی تفكر اسلامی را حافظ حقوق تمام مردم حتی غیرمسلمانان دانست و گفت:‌ اما در مقابل، غربی‌ها براساس تفكر و نظام سیاسی خود، هرگاه لازم بدانند برسر مردم غیرخودی بمب‌های اتمی و شیمیایی می ریزند و در جغرافیای فكری و سیاسی آنان حقوق بشر جز ابزاری برای سلطه و پیشبرد منافع خودشان چیزی نیست.

رئیس قوه قضاییه تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران از زمان تاسیس روز به روز به قله‌های كمال نزدیك‌تر شده و می‌شود و رهبری نظام و ولایت فقیه وزنه‌ای استوار در ایجاد آرامش و طمأنینه برای كشور است و اكنون كه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، توقع از نامزدهای انتخاباتی این است كه حیثیت و آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران و استقلال شخصیتی و مردمسالاری دینی آن را حفظ كنند.

آیت‌آلله آملی‌لاریجانی افزود: امیدواریم عزت، وقار و متانت در كلام نامزدها ساری و جاری شود و سخنانی نگویند كه چراغ سبزی به دشمنان تلقی شود.
در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی درباره پیش‌نویس طرح دادرسی الكترونیكی و آیین‌ دادرسی جرایم رایانه‌ای ادامه یافت.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز