خبرگزاری کار ایران

حسین زاده بحرینی در مخالفت با اصلاح طرح تأمین کالاهای اساسی اقشار آسیب پذیر:

منبع تامین کمک به اقشار آسیب‌پذیر را به شناسایی اقشار مرفه گره زده‌اند

کد خبر : ۷۷۰۲۵

با این تصویب جدید کمیسیون که مصوب شده است از سهم دهک های درآمدی بالا کم شود، منبع تامین کمک به اقشار آسیب پذیر را به شناسایی اقشار مرفه گره زده اند و این مسئله عملی نیست، چرا که ما بانک اطلاعاتی مناسبی برای شناسایی اقشار مرفه نداریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اصل مسئله تامین کالاهای اساسی اقشار آسیب پذیر اقدام خوبی است، اما اصلاح کمیسیون اقتصادی درخصوص این طرح نادرست است، تاکید کرد: با این تصویب جدید کمیسیون که مصوب شده است از سهم دهک های درآمدی بالا کم شود، منبع تامین کمک به اقشار آسیب پذیر را به شناسایی اقشار مرفه گره زده اند و این مسئله عملی نیست، چرا که ما بانک اطلاعاتی مناسبی برای شناسایی اقشار مرفه نداریم.

به گزارش ایلنا، محمدحسین حسین زاده بحرینی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۸ خرداد) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با گزارش کمیسیون اقتصادی در ارتباط با اصلاح طرح تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب پذیر گفت: راه حلی که در کمیسیون پیش بینی شده است از همان ابتدا مورد مخالفت من بود به این دلیل که این راه حل برای تامین اعتبار لازم در جهت تهیه و تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب پذیر مناسب نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در رفع ایرادی که در کمیسیون انجام شده است به این شکل مصوب شده که از سهم یارانه ای دهک های بالا برداریم و مبلغی که به این ترتیب به دست می آید را صرف تهیه سبدهای کالایی برای اقشار ضعیف تر کنیم.

حسین زاده بحرینی با بیان اینکه اصل تهیه سبدهای کالایی برای اقشار ضعیف کار مناسبی است، افزود: این راه حل تعلیق به محال کردن و احاله این مصوبه به امری محال است.

وی ادامه داد: به راستی مصادیق دهک های بالا چه کسانی هستند؟ ما اگر می توانستیم مصادیق دهک های بالا را شناسایی کنیم، مشکل اجرای طرح هدفمندی را نیز بسیار بهتر از این حل می کردیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه گفت: در حال حاضر کل مردم ایران یارانه نقدی دریافت می کنند به این دلیل که ما امکان شناسایی اقشار مرفه جامعه را نداشته و بانک های اطلاعاتی ما در این خصوص کفایت نمی کند.

وی تاکید کرد: با این حساب نباید مصوبه خوب قبلی را با مصوبه نادرست فعلی از بین ببریم.

حسین زاده بحرینی با بیان اینکه نحوه اصلاح کمیسیون اقتصادی بر گزارش این کمیسیون درخصوص طرح تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب پذیر اعاده شده از شورای نگهبان را پاک کردن صورت مسئله توصیف و تصریح کرد: این از افتخارات مجلس است که با مصوبه ای تصریح کرد که باید به اقشار ضعیف کمک شود و باید علاوه بر مقرری ماهانه سبدهای کالایی مطمئنی برای آنها تامین شود.

وی تصریح کرد: با این تصویب جدید کمیسیون که مصوب شده است از سهم دهک های درآمدی بالا کم شود، منبع تامین کمک به اقشار آسیب پذیر را به شناسایی اقشار مرفه گره زده اند و این مسئله عملی نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه زحمتی در جهت قانونگذاری برای تامین سبد کالایی اقشار آسیب پذیر کشیده شده است، گفت: پیشنهاد بنده این است که به راه حل ارائه شده در کمیسیون در قالب اصلاح این طرح رأی داده نشود تا بعد از این چاره اندیشی در راستای اصلاح مطرح شده از جانب شورای نگهبان به این طرح داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز