خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

درصدد رفع دغدغه‌های صنعت سرب و روی استان هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۹۴

استان زنجان از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای در این زمینه برخوردار بوده و این در حالی است که عمده درآمد استان از واحدهای سرب و روی و معدن انگوران است.

ایلنا-زنجان: استاندار زنجان گفت: به میزان 50 درصد ذخیره معدن انگوران، پسماند بر روی زمین داریم که خوشبختانه با به‌کارگیری تکنولوژی‌های روز توانستیم این پسماندها را فرآوری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رئوفی نژاد در مراسم آئین بهره برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های سرمایه‌گذاری استان به مناسبت سالروز سوم خرداد گفت: در استان باید به دنبال رفع دغدغه‌های فعالان عرصه صنعت به‌ویژه صنعت سرب و روی در استان باشیم.

وی، با اشاره به اینکه هر سال 70 درصد از صادرات استان مربوط به سرب و روی است خاطر نشان کرد: استان زنجان از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای در این زمینه برخوردار بوده و این در حالی است که عمده درآمد استان از واحدهای سرب و روی و معدن انگوران است.

استاندار زنجان، اهتمام به بحث نظارت و رعایت استانداردهای لازم را جزو اولویت‌های ضروری حوزه صنعت به‌ویژه مقوله سرب و روی دانست و افزود: در همین راستا به دلیل عدم رعایت برخی از مسایل در گذشته، دغدغه‌هایی به‌ویژه در زمینه محیط زیست برای واحدهای سرب و روی زنجان به وجود آمد که خوشبختانه با اهتمام به همه موارد زیست‌محیطی، امروز شاهد این هستیم که از صنعت سرب و روی زنجان بعد از 25 سال به عنوان صنعت سبز یاد می‌شود که این مهم در گذشته به هیچ وجه وجود نداشت.

رئوفی نژاد از پسماندهای باقی‌مانده بر روی زمین به عنوان یکی از آلاینده‌های اصلی محیط زیست یاد کرد و گفت: به اندازه 50 درصد ذخیره معدن انگوران، پسماند بر روی زمین داریم که خوشبختانه با به‌کارگیری تکنولوژی‌های روز توانستیم این پسماندها را فرآوری کنیم.

ودر ادامه تصریح کرد: در حال حاضر این استان امروز بزرگ‌ترین واحد به جهت تولید، فرآوری و رعایت استانداردها را داریم که قادر است روزانه 4 هزار تن از خاک بلااستفاده دارای عناصر قابل فرآوری را به محصول قابل استفاده تبدیل کند که امیدواریم از این طریق شاهد ارتقای صنعت سرب و روی زنجان به لحاظ درآمد، معیشت و صادرات باشیم.

در بخشی از این مراسم شرکت شمش روی میهن با تولید محصول شمش روی و سرمایه‌گذاری 80 میلیارد ریال با ظرفیت 5670 تن در سال به بهره‌برداری رسید که این شرکت برای 110 نفر اشتغال زایی خواهد داشت.

همچنین نیروگاه برق گازی با سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی 3 میلیون و 240 هزار یورو و 180 میلیارد ریال با ظرفیت 173 هزار مگاوات در سال و اشتغال‌زایی 15 نفر افتتاح شد.

افتتاح واحد تحقیق، توسعه و پایلوت با تحقیق و نوآوری در زمینه استخراج فلزات نیز از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در مراسم امروز بود که این پروژه با اشتغال‌زایی 10 نفر و سرمایه‌گذاری 20 میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.

علاوه بر افتتاح پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان، یک پروژه نیز در این مراسم کلنگ‌زنی شد که شرکت بهین‌فرآور با تولید کنسانتره سرب و روی و مجموع سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد ریال به عنوان تنها پروژه‌ای بود که با حضور مسئولان استان، کلنگ‌زنی شد تا با بهره‌برداری از آن و تولید 3 هزار کنسانتره سرب و روی در سال، شاهد اشتغال‌زایی 500 نفر باشیم.

در پایان گفتنی است قبل از افتتاح پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان نیز مسکن 84 واحدی خالص سازان روی زنجان نیز به بهره‌برداری رسید که این پروژه با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 700 میلیون تومان به اتمام رسیده و تحویل اعضای شرکت تعاونی کارکنان صنعت سرب و روی استان زنجان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز