خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته بدون دخانیات؛

تست ریه رایگان در منطقه 7 انجام می شود

کد خبر : ۷۶۰۰۹

برگزاری تورهای تفریحی، مشاوره ترک سیگار، انجام تست قند خون و فشار خون و تست اسپیرومتری (انجام تست ریه) از دیگر برنامه هایی است که در این منطقه با عنوان هفته بدون دخانیات اجرا می‌شود.

ایلنا:‌ شهرداری منطقه 7 به مناسبت هفته بدون دخانیات با همکاری مرکز بهداشت شمال تهران به شهروندان خدمات تست اسپیرومتری « تست ریه» ارائه می کند.

به گزارش ایلنا، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 7 با اشاره به شروع هفته بدون دخانیات از تاریخ چهارم تا دهم خرداد ماه، عنوان کرد: به مناسبت این هفته برنامه های متنوعی از جمله افتتاح و معرفی مراکز بدون دخانیات در بوستانها، ساختمانها ساختمانهای شهرداری نواحی پنج گانه و محلات و راه اندازی کلینیکهای ترک سیگار در تمامی خانه های سلامت تدارک دیده شده است.

محمود منیعی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف با موضوع دخانیات، افزود: این مسابقات در خانه های سلامت محلات 19 گانه منطقه 7 با موضوعات مسابقه نقاشی طولی، اجرای مسابقه بدون دخانیات ویژه عموم شهروندان، مسابقه زندگی سالم ویژه پرسنل و مسابقه دارت ویژه افراد ترک کننده سیگار برگزار می شود.

به گفته وی، نمایشگاه و ایستگاههای سلامت با موضوع دخانیات دربوستانهای بدون دخانیات منطقه (شهدای جوان، سپیدار، آوینی، اندیشه،شهروند و باغ موزه قصر) و غرفه ها شامل انجمن نیکوتینیهای گمنام، تست قند خون، تست فشار خون، کانون پاد، ورزش، ترک سیگار در این بوستانها برپا می‌شود.

معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به برپایی مراسم پیاده روی نمادین آموزشی با موضوع مبارزه با دخانیات، خاطرنشان کرد: برگزاری تورهای تفریحی، مشاوره ترک سیگار، انجام تست قند خون و فشار خون و تست اسپیرومتری (انجام تست ریه) از دیگر برنامه هایی است که در این منطقه با عنوان هفته بدون دخانیات اجرا می شود.

وی یادآور شد: از دیگر برنامه های ویژه این منطقه برگزاری دوره های آموزشی(همایش، کارگاه و کلاس) در خانه های سلامت محلات 19 گانه و بلوکهای جمعیتی واقع در محلات با عناوین تهران بدون دخانیات، سیگار و امراض قلبی، نقش والدین در پیشگیری از دخانیات در فرزندان، روشهای پیشگیری از استعمال دخانیات در نوجوانی و جوانی، تاثیر مصرف دخانیات بر فرزندان، خطرات مصرف دخانیات در نوجوانان و جوانان، روشهای پیشگییری از دخانیات و... است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز