خبرگزاری کار ایران

پس از سال‌ها؛

مقبره خواجه نظام‌الملك به روی گردشگران باز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۰۲

در سال‌های گذشته، این اثر تاریخی به خرابه‌ای تبدیل شده بود. / با وضعیتی كه این اثر تاریخی داشت بازدید از آن ممكن نبود و لازم بود استحكام‌بخشی و مرمت آن انجام شود.

ایلنا: پس از سال‌ها، زمینه مرمت و بازسازی مقبره خواجه نظام‌الملك در محور فرهنگی و تاریخی اصفهان فراهم شد و درب این مقبره تا اواسط خردادماه به روی گردشگران باز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیرعامل سازمان نوسازی و به‌سازی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: این اثر تاریخی، در جنوب شرقی میدان امام علی(ع) در شرق امامزاده اسماعیل، بین خیابان های ولیعصر و احمدآباد كه در محله قدیمی دارالبطیخ واقع شده، به شماره ۹۹ در فهرست میراث تاریخی كشور قرار دارد ولی سال ها درب آن بر روی گردشگران بسته بوده است.

حسین جعفری با بیان اینكه در سال های گذشته، این اثر تاریخی به خرابه‌ای تبدیل شده بود، عنوان كرد: با وضعیتی كه این اثرتاریخی داشت بازدید از آن ممكن نبود و لازم بود استحكام بخشی و مرمت آن انجام شود.

وی آغاز مرمت این اثر تاریخی را اواخر سال گذشته و پس از اختصاص اعتبار لازم توسط شهرداری منطقه سه دانست و ادامه داد: عملیات ترمیم مقبره خواجه نظام الملك سه ماه به طول انجامیده و اكنون در مرحله پایانی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و به‌سازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینكه فاز اول پروژه مرمت مقبره خواجه نظام‌الملك به ساختمان روی مقبره اختصاص دارد، گفت: در برنامه آینده شهرداری، باغ این مجموعه تملك می شود و به عنوان باغ خواجه نظام‌الملك به بهره برداری می رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز