خبرگزاری کار ایران

انتقاد رئیس پژوهشكده پولی از سازمان های اقتصادی؛

شدت گرفتن تحریم ها، اثر منفی بر بازار ارز داشت

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۶

بانك مركزی نسبت به وقایع اتفاق افتاده در سال گذشته نسبت به مسائل ارزی حساس بوده و این تلاش را داشته كه اقتصاد را به ثبات برساند.

رئیس پژوهشكده پولی و بانكی بانك مركزی، اذعان كرد: شدت گرفتن تحریم ها در سال 91، آثار منفی ر ا بر اقتصاد و به خصوص بازار ارز بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد نیلای، در همایش سیاست های پولی و ارزی كه در محل سالن همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما در حال برگزاری است، گفت: بانك مركزی نسبت به مسایل ارزی حساس بوده و این تلاش را داشته كه اقتصاد را به ثبات برساند.
وی از برخی سازمان های مرتبط با مسائل اقتصادی، نسبت به آنچه كه تعهدی در قبال مسایل اقتصادی برای خود قایل نیستند، اظهار داشت: برگزاری این همایش نشانگر آن است كه بانك مركزی خود را در مقام پاسخگویی قرار داده است، درحالی كه سازمان های دیگر هنوز این تعهد را برای خودشان ایجاد نكرده اند.

به گفته نیلی،شدت گرفتن تحریم ها در سال ۱۳۹۱ بود كه آثارش را با تلاطم در بازار ارز نشان داد و بنابراین اگر به شكل مثبت نگاه كنیم، بانك مركزی باید نشان می داد كه به ثبات اقتصادی حساس است.

رییس پژوهشكده پولی و بانكی تاكید كرد: در این همایش تلاش براین است كه نظام پولی كشور آسیب شناسی و مشكلات این حوزه بررسی شود. به همین دلیل در نقطه اول باید این نكته را در نظر گرفت كه رابطه بنگاه تولیدی و نظام سرمایه نباید فقط رابطه دو طرفه باشد و انواع نهادهای تامین كننده پولی نیز باید دخیل باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز