خبرگزاری کار ایران

آیا حرف‌های پرس اثبات می‌شود؟

سوغات کی‌روش برای فوتبال ایران!

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۵۱

شرایط امروز تیم ملی، ما را یاد حرف‌های فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید بعد از اخراج کی‌روش از رختکن رئال می‌اندازد.

اگرچه تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه دیدار بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خود مقابل قطر قرار دارد، اما شرایط تیم ملی چندان مطلوب نیست حتی اگر برای بدرقه ملی‌پوشان کارناوال خداحافظی هم به راه بیاندازیم باز هم شرایط فرقی نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آرزوی همه ما صعود تیم ملی به جام‌جهانی برزیل است ولی رفتارهای کارلوس کی‌روش ما را بر آن داشت تا برگی از تاریخ را امروز مرور کنیم که این مرد پرتغالی روزی آن را به مانند میراثی تلخ برای مادریدی‌ها به یادگار گذاشته بود.

البته ابتدا گذری داریم بر تغییر رویه کارلوس کی‌روش که در این چند وقت اخیر روی دیگری از شخصیت خود را نشان داد. او که به شدت عصبی و مضطرب به نظر می‌رسد بارها با اصحاب رسانه و اهالی مطبوعات به ستیزه افتاده و این برخلاف آن چیزی بود که در بدو ورودش به ایران و تا همین چند ماه قبل از وی دیده بودیم. او  پیش از این رفتار بسیار محترمانه‌ای داشت و همگان از او به عنوان یک جنتلمن یاد می‌کردند ولی مدتی است بنای ناسازگاری گذاشته و رفتار درستی با اهالی مطبوعات و رسانه‌ها ندارد.

چندی پیش مرد پرتغالی وقتی با سوالی در مورد بازگشت احتمالی هادی عقیلی و سید مهدی رحمتی مواجه شد، به حالت قهر کنفرانس مطبوعاتی را ترک کرد و حاضر نشد به سوالات به حق خبرنگاران پاسخ دهد، اما قضیه به همین جا ختم نشد.

دیدار تدارکاتی تیم ملی مقابل عمان در این کشور هم اتفاقات جدیدی را در دل خود داشت. کی‌روش که برخی از بازیکنان اصلی‌اش را در اختیار نداشت،‌ مقابل عمان شکست تلخی را متحمل شد تا فشارها را بیشتر متوجه شود اما واکنش کی‌روش بعد از این باخت در مواجهه با خبرنگاران ابتدا با آنها جر و بحث کرد و در نهایت گفت:"ما برای تفریح به عمان رفته بودیم و با ترابیان درباره تعطیلات صحبت کنید". این اظهارنظر عجیب و دور از ذهن سرمربی پرتغالی تیم ملی را نمی‌توان هضم کنیم. تفریح در روزهایی که تمام ملت ایران دغدغه بازی‌های مهم تیم ملی مقابل قطر، ‌لبنان و کره‌جنوبی را دارند و نگرانی‌های زیادی در مورد سرنوشت تیم اول ایران وجود دارد، واژه مناسبی برای اصحاب جراید و نمایندگان رسانه‌ها نبود اما نکته جالب‌تر اینکه کی‌روش آدرس اشتباه هم می‌دهد و می‌گوید در مورد تعطیلات با ترابیان صحبت کنید.

امروز که مهدی محمدنبی کنار تیم ملی است و به امور ملی‌پوشان می‌پردازد، چرا باید از ترابیان چنین سوالاتی را بپرسیم. در حال حاضر و در چارت اداری فدراسیون فوتبال عباسی ترابیان چه جایگاه و موقعیتی دارد که در این ارتباط پاسخگو باشد؟ لطفا آدرس اشتباه ندهید سینیور کی‌روش، ‌مردم ما و به خصوص اهالی فوتبال، این رشته را خوب می‌فهمند و قرار نیست شما با دادن آدرس اشتباه جان سالم به در ببرید. شما به عنوان سرمربی تیم ملی تنها و تنها باید پاسخگوی افکار عمومی باشید نه اینکه اذهان عمومی را منحرف کنید و به سمتی که خودتان دوست دارید، سوق دهید.

کی‌روش در این روزهای حساس و بسیار مهم به شکل بسیار زیرکانه‌ای سعی می‌کند افکار عمومی را به سمتی که دوست دارد، ببرد اما غافل از این است که با مردمی باهوش و فوتبال فهم روبرو است.

کی‌روش که از پیشینه خوبی هم در مربیگری برخوردار نیست، امروز به دست خودش برای تیم ملی حاشیه می‌سازد. در روزهایی که تیم ملی به آرامش نیاز دارد تا با تمرکز بالا در 3 بازی سرنوشت‌سازی که در پیش دارد، شرکت کند، کی‌روش هر روز با خبرنگاران درگیر می‌شود و به نوعی آنها را تحریک می‌کند اما شاید مرد پرتغالی نمی‌داند اصحاب رسانه و اهالی مطبوعات همچون گذشته و تحت هر شرایطی از تیم ملی حمایت می‌کنند.

البته حساب کی‌روش جداست اما تیم ملی برای ما اولویت اول است و تا لحظه ای که امید داریم، باید از تیم اول کشورمان حمایت کنیم تا جواز صعود به جام‌جهانی را به دست آورد.

شرایط امروز تیم ملی، ما را یاد حرف‌های فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید بعد از اخراج کی‌روش از رختکن رئال می‌اندازد. آنجا که وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مادریدی گفت: "ما اشتباه کردیم کی‌روش را به خدمت گرفتیم. ما به اهداف‌مان نرسیدیم و همچنان باید نگران آینده و مدیریت بازیکنان جوان باشیم. بی‌نظمی و کمبود اقتدار در تیم هرج و مرج به وجود آورده است".

وقتی حرف‌های پرس را بعد از جدایی کارلوس ‌کی‌روش از رختکن مادریدی‌ها مرور می‌کنیم، به این نکته بیشتر ایمان می‌آوریم که کی‌روش فوتبال ما و به خصوص تیم ملی را بیشتر به سوی هرج و مرج پیش می‌برد تا اینکه ثبات داشته باشد و بتواند با تمرکز و آرامش کامل به کارش ادامه دهد. با این وضعیت بعید است سرنوشت خوبی در انتظار تیم ملی در راه صعود به جام‌جهانی 2014 برزیل باشد.

امیدواریم اینگونه نباشد و در کوچه‌ پس کوچه‌های ایران بعد از چهارمین صعود به جام‌جهانی دوباره شاهد جشن و شادی و چراغانی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز