خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

پیشنهاد افزایش بهای تخم‌مرغ/ تركیه رقیب صادراتی تخم مرغ ایران

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۴۰

دولت پیش از این قرار بود نسبت به تامین اعتبار برای ذخیره سازی تخم مرغ اقدام كند ولی متاسفانه این وعده انجام نشد و مرغداران به طور میانگین هر كیلو تخم‌مرغ را با 600 تا 800 تومان زیر قیمت تمام شده و به ضرر می‌فروشند.

مرغداران مرغ تخم‌گذار، به دلیل عدم حمایت دولت با وجود وعده‌های داده شده، همچنان با ضرر تخم‌مرغ های خود را در بازار عرضه می كنند.
فرزاد طلاكش دبیر كانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر گفت: همه ساله در 5 ماه ابتدایی مصرف تخم‌مرغ مردم پایین است لذا مازاد تولید در این ماه‌ها بیشتر است و می‌طلبد كه دولت در این ‌ماهها جهت ذخیره سازی از مرغداران حمایت كند ولی با وجود همه وعده‌های دولت این امر محقق نشده است.
وی افزود: دولت پیش از این قرار بود نسبت به تامین اعتبار برای ذخیره سازی تخم مرغ اقدام كند ولی متاسفانه این وعده انجام نشد  و مرغداران به طور میانگین هر كیلو تخم‌مرغ را با 600 تا 800 تومان زیر قیمت تمام شده و به ضرر می‌فروشند.
دبیر كانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار تصریح كرد: تولیدكنندگان تخم‌مرغ ها را كیلویی 3200 تومان درب كارخانه می فروشند این در حالی است كه قیمت تمام شده هر كیلو تخم مرغ برای تولید كنندگان 3800 تومان است.
طلاكش در خصوص صادرات تخم مرغ به كشور عراق گفت: در حال حاضر صادرات به عراق نزدیك به صفر است و تركیه با قیمتی پایین تر رقیب ایران محسوب میشود.
وی خواستار حمایت دولت شده و افزود: در صورت آنكه دولت و یا صنعت مشوق صادراتی پرداخت كنند و مابه التفاوت این ضرر را تقبل كنند توان رقابت با تركیه را خواهیم داشت.
دبیر كانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار راه برون رفت از وضعیت فعلی را افزایش نرخ تخم مرغ و افزایش قیمت هر دانه به 300 تومان و درج شدن قیمتها بر روی آن عنوان كرد.
وی افزود: صحبت های اولیه با مرغداران صورت گرفته است و در صورت تصویب شدن از سوی دولت قابل اجرا خواهد بود.

طلاكش در پایان گفت: با اجباری كردن دولت برای افزایش نرخ ها تا 300 تومان برای هر دانه تخم مرغ كمی انگیزه از دست رفته تولیدكنندگان بر خواهد گشت ما امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر محقق شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز