خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه نقاشی‌های حسین خوشرفتار در گالری شکوه

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۳۳

نمایشگاه نقاشی‌های حسین خوشرفتار با عنوان «خاطرات ناپایدار مستقل از ما جریان دارد» در گالری شکوه آغاز به کار کرده است.

ایلنا: حسین خوشرفتار در نمایشگاه خود 10 اثر فیگوراتیو در ابعاد 140×120 به همراه 5 اثر ملهم از طبیعت در ابعاد 140×140 با تکنیک اکرلیک روی بوم را درمعرض تماشای عموم قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، او در این نمایشگاه آثارش را از هم تفکیک کرده است و در دو سالن گالری شکوه به نمایش گذاشته است. خوشرفتار در آثارش به سبک رئال پایبند نیست و اثر را به شکلی که دوست دارد تجزیه و بازسازی کرده و مخاطب را به سمت افکارش ارجاع داده است. تخریب و بازسازی در این آثار به نوعی نگاه شرقی اشاره دارد که مرگ نمی تواند عامل نابودی باشد و زندگی دیگری پس از مرگ جریان دارد و روح همچنان به زندگی ادامه خواهد داد.

او در نمایشگاه‌های قبلی‌اش در کنار تابلوهای برگرفته از طبیعت، آثاری ارائه می‌داد که سایه‌هایی از فیگور به واسطه بافت‌ها و حفره‌ها به آثارش راه یافته بودند اما این باردر نقاشی‌های تازه‌اش پا را فراتر گذاشته و قسمت اعظم آثاری که ارائه داده فیگوراتیو می‌باشند.

او در مورد انتخاب عنوان «خاطرات ناپایدار مستقل از ما جریان دارد» برای مجموعه آثار تازه‌اش می‌گوید: هر تصویر دانه‌ای را ماند که به گذشته پیوسته است و تفسیری را در ذهن مخاطب به وجود می‌آورد، محتوای این تصویر اهمیت چندانی ندارد بلکه تاثیر تصویر بر مخاطب و فرآیند دیدن، فکر کردن و یا تحلیل کردن به مراتب مهمتر است. از این رو ما وقتی به تصویر می‌نگریم در واقع ناخود آگاه در آرشیو ذهنی و زیستی خود نوعی همزاد پنداری با یک تجربه نزدیک به آن تصویر را دنبال می‌کنیم تا با آن درک بهتری از اثر پیش رو داشته باشیم و شاید تلاش می‌کنیم که تجربه خود را در قالبی جدید بازسازی کنیم پس ما به گذشته وابسته‌ایم و در حال جاری هستیم.

با نگاه به آثار خوشرفتار درمی‌یابیم که فیگورهای نقاشی‌هایش بخشی از زمینه شده‌اند، او در این باره می‌گوید: هم در آثار فیگوراتیو و هم در آثار طبیعتی که در این نمایشگاه ارائه داده‌ام فرآیند تجزیه و بازسازی رخ داده است و به نوعی فیگورها و طبیعت در زمینه اثر حل شده‌اند و همین مسئله موجب شده در این آثار آن چیزی را به نمایش بگذارم که در ذهنیات من وجود داشته است. وقتی به تک تک کارها نگاه می‌کنیم یک رشته‌های تار مانند دور فیگورها را گرفته مانند پیله یک کرم که می‌خواهد به پروانه تبدیل گردد که برای این امر روندی را طی می‌کند و تبدیل به چیز جدیدی می‌شود که با گذشته‌اش کاملا متفاوت است، سعی کردم این حس و حال در این آثار نیز به وضوح دیده شود.

خوشرفتار در پاسخ به این سوال که انتخاب فیگورهای زن در این آثار بر چه اساسی بوده است، گفت: این فیگورها در واقع از عکس‌هایی اینترنتی انتخاب شده‌اند که بعضی آنها هنرپیشه و معروف می‌باشند. اما در واقع به شکل کاملا اتفاقی انتخاب شده‌اند. سعی کرده‌ام در این آثار حالات مختلف زندگی افراد را به تصویر بکشم.

این هنرمند جوان اضافه کرد: هر کدام از این فیگورها نوعی حرکت و طرز بیانی خاص دارند، که حس یک خاطره را در ذهن بیدار می‌کنند و به نوعی بازسازی یک خاطره، اتفاق یا صحنه‌ای از زندگی هستند.

آثار طبیعتی که در این نمایشگاه ارائه کرده است شامل دو قسمت می‌شوند، آثاری که شبیه به کارهای نمایشگاه قبلی‌اش می‌باشند و با تمرکز بر روی خط‌ها آنها را خلق کرده است به شکلی که قوس‌ها، تو رفتگی‌ها، زاویه‌ها و اشکالی که این خط‌ها با هم می‌سازند طبیعت موجود در اثر را پدید می‌آورند و دیگر آثاری که با بهره گیری از خط نستعلیق آنها را کار کرده است مانند اثری با تم رنگی سفید که از شعر زمستان اخوان الهام گرفته است.

تم رنگی آثارخوشرفتار از فضای شخصی وی نشات گرفته است تا حدی که بیشتر تابلوهایش یک تم رنگی خاص دارند، او سعی کرده است در هر تابلو در کنار هر رنگی از رنگ مکمل آن استفاده نماید. استفاده از رنگ‌های بنفش، نارنجی و کرم در پس زمینه آثار القا کننده غروب خورشید است که موجب شده که فیگورهای آثارش را در غم فرو برد.

حسین خوشرفتار متولد 1360 خراسان رضوی است. او فوق دیپلم آموزش هنرهای تجسمی و لیسانس نقاشی از دانشگاه هنر تهران دارد و 11 سال است که در زمینه نقاشی فعالیت می‌کند. وی تاکنون در 10 نمایشگاه گروهی و پنج نمایشگاه انفرادی شرکت داشته است.

این نمایشگاه تا تاریخ دوازدهم خرداد ماه در گالری شکوه دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 4 تا 8 بعداز ظهر از این آثار در گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه، اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 دیدن نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز