خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

سوریه حامی بزرگ مقاومت است

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۱۸

نخستین خطری كه ما را تهدید می كند، طمع‌ورزی و طرح‌های اسرائیل است و دومین خطر نیز حوادث سوریه است؛ ما در لحظه تاریخی حساس و دشواری قرار داریم كه زمانی برای تعارف باقی نمی‌گذارد و باید مسئولیت‌پذیر بود.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت سالروز آزادی جنوب لبنان، تاكید كرد كه سوریه حامی بزرگ مقاومت است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه العالم، نصرالله در آغاز سخنان خود، 25 ماه می و خروج نیروهای اشغالگر از جنوب لبنان را «یوم الله» نامید و افزود كه روز خروج اسرائیل از غزه و خروج آمریکا از عراق نیز باید از اعیاد امت باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به این که امت اسلام و ملت‌های منطقه همچنان پیامدهای ناگوار «نکبت» و اشغال فلسطین را شاهد هستند، گفت: «سال جاری در حالی 25 ماه می را جشن می‌گیریم که با مجموعه‌ای از تهدیدها و خطرات روبه‌رو هستیم.»

نصرالله در تشریح این خطرات افزود: «نخستین خطری كه ما را تهدید می كند، طمع‌ورزی و طرح‌های اسرائیل است و دومین خطر نیز حوادث سوریه است. ما در لحظه تاریخی حساس و دشواری قرار داریم كه زمانی برای تعارف باقی نمی‌گذارد و باید مسئولیت‌پذیر بود.»

وی سپس با اشاره به تحولات در مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی گفت: «در مقابل ساز و برگی كه اسرائیل از چند ماه قبل آن سوی مرزهای جنوبی ما تدارك دیده چقدر آمادگی نظامی پیدا كرده‌ایم.»

دبیرکل حزب‌الله همچنین به طرح‌های آمریکا و صهیونیسم در منطقه اشاره کرد و گفت: «آمریكایی‌ها لایحه عدم تسلیح ارتش كشورهای عربی به منظور حمایت از اسرائیل را وتو كردند. اکنون آمریكا ملیاردها دلار سلاح به كشورهای عربی می‌فروشد چون می‌داند كه حتی یك گلوله به سمت اسرائیل شلیك نخواهند كرد. اسرائیل از موشك‌های مقاومت می ترسد، اما از سلاح هوایی نمی‌ترسد.»

نصرالله، سوریه را حامی بزرگ و پشتیبان مهم مقاومت نامید و پیروزی مقاومت را نتیجه تلاش گروه‌های مختلف دانست و تاکید کرد: «پیروزی امروز ما محصول ایثار همه كسانی است برای مقاومت جنگیدند، نه فقط مقاومت حزب‌الله. اما اکنون در لبنان خیلی گروه‌ها بعد ازاین كه موفق به خلع سلاح حزب‌الله نشدند به دنبال راهی برای خلاص شدن از این حزب هستند. در لبنان، دولت طایفه‌ای و منطقه‌ای حاكم است و نمی‌تواند تصمیمی برای مقابله با دشمن اتخاذ كند، اما همان سلاحی كه با اسرائیل جنگید و شكستش داد، از ملت لبنان حمایت خواهد كرد.»

دبیرکل حزب الله سپس به تلاش برخی کشورها برای وارد کردن حزب‌الله در فهرست تروریسم اشاره کرد و گفت: «مدتی است كه ما در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته‌ایم و این فقط جوهر روی كاغذ است و هیچ ارزشی ندارد؛ ما به مقاومت ادامه خواهیم داد و تحت رهبری یك دولت عادل خواهیم جنگید.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز