خبرگزاری کار ایران

امام جمعه آران و بیدگل؛

نقش ارتباطات در دنیای کنونی، بی‌بدیل است

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۷۴

خداوند متعال‌، هدفش از برقراری ارتباطات و انجام گفت‌و‌گو (به معنی عام) در قرآن، سعادت، كمال و رستگاری مخاطبان خود است.

ایلنا: حجه الاسلام سیدمحمد موسوی، امام جمعه آران و بیدگل، عصر روز گذشته  در دیدار رئیس و کارکنان اداره مخابرات شهرستان آران و بیدگل گفت: خداوند متعال‌، هدفش از برقراری ارتباطات و انجام گفت‌وگو (به معنی عام) در قرآن، سعادت، كمال و رستگاری مخاطبان خود است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، موسوی  اظهارداشت: خداوند به ابلیس امر كرد كه بر آدم سجده كند‌، اما او خودداری كرده و تكبر و كفران ورزید. یعنی شیطان نخواست و درك نكرد كه در سایه پیروی از خداوند و نوع ارتباطی كه میان او و خداوند برقرار شده بود (با بیش از 6000 سال سابقه عبادت) به سعادت و كمال و رستگاری برسد.

وی افزود: برای شیطان، لفظ بهشت و جهنم شاید تا به آن اندازه كه برای انسان مطرح و مهم است‌، با اهمیت نبوده، چرا كه او خود، از جایگاه و مرتبه مناسبی برخودار بوده است. اما انسان مسلمان كه در روی كره زمین زندگی می‌كند، برایش بسیار اهمیت دارد كه عاقبت بخیر شده و دست آخر با رستگاری و آمرزش الهی از دنیا برود؛ لذا در آیات مختلف، برای اینكه انسان سوق داده شود، به سمت و سوی آن فلاح و سعادت، موضوع بهشت و امكانات موجود در آن مطرح را می‌كند.

موسوی افزود:در واقع به تعبیری، خداوند متعال به انسان، نوعی مشاوره دلسوزانه و از سر صدق و صمیمیت و خیرخواهی، آن هم بطور رایگان می‌دهد. تا بلكه بشر، راه را از چاه باز شناسد و این مبحث مهم و قابل تأملی در روابط عمومی و ارتباطات است.

وی گفت:از سوی دیگر، برای توجه دادن و آگاه ساختن انسان از عواقب سوء رفتار و عملكرد، خداوند، آیات عذاب و جهنم و شرایط حاكم بر آنجا را متذكر شده است.

در ابتدای این نشست صمیمانه که در دفتر امام جمعه آران و بیدگل برگزار شد بود، محمود دهقانی، رئیس اداره مخابرات آران و بیدگل، طی سخنانی گفت: امروزه ارتباطات به یک زوج سیم مسی و یک‌دستگاه تلفن معمولی و برقراری مکالمه صوتی محدود نیست. پیشرفت‌های گسترده و روزافزون، انواع خدمات و سرویس‌های مخابراتی جهان را در قرن حاضر وارد مرحله تازه‌ای از حیات خود كرده است.

وی افزود: توسعه خدمات مخابراتی و ارتباطی، باعث ایجاد تحولات عمده‌ای در همه جنبه های زندگی جوامع شده تا جائی که ارتباطات را به‌عنوان یکی از شریان های حیاتی به شمار می‌آورند. به همین علت است که امروز، میزان توسعه یافتگی هر جامعه را با معیار و شاخص‌های مخابراتی ارزشیابی می‌کنند. اینترنت و فضای مجازی، دنیای جدیدی است که به روی بشر گشوده شده است. این فضا علاوه بر قابلیت‌ها و توانایی‌ها و امکانات دنیای فیزیکی، محدودیت‌های آنرا کاهش داده و در این فضا، بعد مسافت دیگر مطرح نیست. زمان و سرعت و هزینه، دسترسی عوامل مهم و تعیین کننده دراین حوزه است.

 دهقانی با اشاره به اینکه آموزش و تحقیقات در این محیط، تکامل یافته و باعث ارتقاء و توسعه جوامع شده است، گفت:  به هرحال، عصر حاضر، عصر ارتباطات است و برای حضوری فعال، در این عصر، نیاز به آمادگی و داشتن اطلاعات مرتبط و به روز كردن آنها ضروری است.

رئیس اداره مخابرات آران و بیدگل  با بیان اینکه  هرگونه کوتاهی در این مقوله، می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به آینده جامعه واردمی سازد، گفت: درجامعه کنونی، مفهوم و پارامترهای قدرت تغییریافته و اگر قبلاً، قدرت دولت‌ها به ابزار و ادوات و نیروی انسانی و نظامی و... وابسته بود، امروز میزان استفاده از فن آوری‌های جدید، قدرت جوامع را تعیین می‌کند.

دهقانی گفت: شهرستان آران و بیدگل درحال حاضر، دارای 14 مرکز مخابراتی با حدود 47000 شماره تلفن منصوبه و ضریب نفوذ تلفن ثابت حدود 39% است. تعداد تلفن همراه(اول) مشغول به‌کار درسطح شهرستان حدود 30000 شماره است. این اداره با 24 سایت BTS سرویس دهی به مشترکین همراه را درشهرها، روستاها و جاده‌ها انجام می‌دهد. در همه روستاها دفاتر خدمات ارتباط روستائی (ICT)فعال است و انواع خدمات ارتباطی، مخابراتی، پستی و بانکی را به مراجعین ارائه می‌دهد. باتوجه به زیر ساخت‌های اجراشده در یک و نیم سال گذشته، حدود 4100 مشترک از سرویس اینترنت پرسرعت بهــــره مند شده اند. درسطح مراکز مخابراتی شهرستان، حدود95000 متر کابل نوری اجـــرا و به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره مخابرات آران و بیدگل اضافه کرد: در سال گذشته، در سه مقطع هفته ارتباطات و هفته دولت و دهه فجر، 19 طرح و پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال اجرا و مـــورد بهره برداری قرارگرفته که ازشاخص ترین آنها ساختمان اداری – فنی آران و بیدگل – ساختمان مخابرات ابوزیدآباد – توسعه سوئیچ مخابرات در مراکز مختلف و توسعه اینترنت پرسرعت مراکز است.

وی از مهم‌ترین اقدامات سال گذشته این اداره را اجرای حدود 27000 متر کابل مسی، جهت واگذاری تلفن ثابت در مناطق جدید ذکرکرد و گفت:  مهم‌ترین طرح در دست اقدام این اداره، طرح حذف کد بین شهری درسطح استان است و به امید خدا به‌زودی اجرایی می‌شود که باعث کاهش هزینه مکالمه مشترکین و همچنین سادگی برقراری مکالمه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز