خبرگزاری کار ایران

در آستانه جلسه ویژه شورای عالی کار مطرح شد:

پیشنهاد افزایش 120 هزار تومانی کمک هزینه مسکن و بن خرید کالا

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۴۶

چکیده: «در صورت تعویق دوباره، این جلسه به عمر دولت دهم وصال نمی دهد که این موضوع ظلمی آشکار در حق نیروی کار خواهد بود.»

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان هفتم خردادماه را آخرین فرصت برای تشکیل شورای عالی کار و افزایش حقوق کارگران اعلام کرد و گفت: در صورت تعویق دوباره، این جلسه به عمر دولت دهم وصال نمی دهد که این موضوع ظلمی آشکار در حق نیروی کار خواهد بود.

اصغر برشان در گفتگو با ایلنا، با اشاره به قول وزیر کار در هفته کارگر برای جبران کسری حداقل دستمزد کارگران، تاکید کرد: قرار بود تا پایان اردیبهشت ماه، شورای عالی کار به طور ویژه تشکیل جلسه داده و برای افزایش کمک هزینه مسکن و بن خانوارهای کارگری تصمیم گیری کند اما براساس آخرین اخبار رسمی، برگزاری این جلسه به هفتم اردیبهشت ماه موکول شده است.

دبیر خانه کارگر اصفهان خواستار تشکیل هرچه سریع تر این جلسه شد و افزود: با توجه به این که مصوبات این شورا، باید در هیات دولت نیز تصویب و تایید شود، خواسته ما این است که نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت، گرد هم آیند وبا تعامل و همفکری یکدیگر برای رفع تبعیض بین دو قشر مزدبگیر کشور اقدام کنند.

این فعال کارگری پیشنهاد نیروی کار را افزایش 120 هزار تومانی کمک هزینه مسکن و بن خرید کالا در حداقل دستمزد عنوان کرد و ادامه داد: شنیده ها حکایت از آن دارد که دولت نظر مساعدی دارد اما کارفرمایان مخالف هستند و باید دو گروه دیگر آنها را متقاعد کنند که به وضعیت معیشتی این طبقه هر چه زودتر رسیدگی شود.

وی با اشاره به در پیش بودن اجلاس ژنو و اعزام اعضای هیات دولت به این اجلاس بین المللی گفت: درصورتی که جلسه شورای عالی کار باز هم به بهانه ای عقب بیفتد، تشکیل این جلسه دیگر به عمر دولت وصال نخواهد داد و این ظلم بزرگی در حق نیروی کار خواهد بود.

کارگران 15 درصد فقیرتر شده‌اند

برشان با اشاره به آمارهای رسمی که تورم نقطه به نقطه در کشور را بالای 40 درصد و نرخ کلی تورم را بیش از 30 درصد اعلام می‌کند، تصریح کرد: افزایش 25 درصدی حداقل دستمزد به این معناست که کارگران میانی 15 درصد فقیرتر شده اند و حداقل بگیران نسبت به سال گذشته 7 درصد.

برشان در پایان این آمار و ارقام را روشن و قانونی‌ترین استدلال برای گسترش فقر در جامعه کارگری دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز