خبرگزاری کار ایران

آذربایجان شرقی رتبه اول جذب نوآموزان پیش دبستانی را درسطح كشور كسب كرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۲۶

آمارها حاكی از آن است كه این استان مراحل رشد كمی را طی كرده و درحال توسعه كیفی است.

ایلنا- تبریز: مدیركل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی گفت: براساس نتایج آخرین ارزیابی مركز مشاركت های مردمی وزارت آموزش و پرورش این استان در سال تربیتی 92-91 با جذب و پوشش 90 درصدی نوآموزان پیش دبستانی رتبه اول درسطح كشور را كسب نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیروز رضایی درجلسه شورای معاونین آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود:هم اكنون بیش از 51 هزار نفر نوآموز در بیش از یک هزار و 200 مركز پیش دبستانی شهری و روستایی مشغول تحصیل و تربیت هستند.

وی با بیان اینکه جذب نوآموزان در طی چند سال گذشته در آذربایجان شرقی سیرصعودی داشته است تأکید کرد: آمارها حاكی از آن است كه این استان مراحل رشد كمی را طی كرده و درحال توسعه كیفی است.

رضایی خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان شرقی میزان تحت پوشش نوآموزان پیش دبستانی به 90/11 درصد رسیده است.

وی با اشاره به این كه مولفه آموزش و پرورش در دوره كودكی پایه ریزی می شود، افزود: مربیانی كه در مراكز پیش دبستانی مشغول آموزش و تربیت نوآموزان هستند، رسالت و مسئولیت مهمی را عهده دار هستند.

وی رویكرد جدید آموزش و پرورش در راستای تحول بنیادین را توجه ویژه به دوره پیش دبستانی عنوان كردوگفت: با عنایت به تصویب قانون جدید تاسیس مدارس و مراكز غیردولتی، شاهد توجه بیشتر و تغییرات اساسی در خط مشی، ساختار و محتوا در دوره پیش دبستانی هستیم.

مدیركل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: كمیته تولید محتوا در این استان برای نوآموزان پیش دبستانی 29 عنوان كتاب به تعداد كل نوآموزان را پس از تایید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با رویكرد قرآنی تولید وتوزیع كرده است.

وی افزود: برای نوآموزان پیش دبستانی تعداد47 هزار و 529 سری كتب كار 2 جلدی انس با قرآن و53 هزار و 444 جلد نگاره های آموزشی نوآموزو كتاب كار كودك به همراه 38 هزار و 800 بسته پازلهای آموزشی در كمیته محتوای پیش دبستانی استان تولید شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز