خبرگزاری کار ایران

امام جمعه یزد با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو:

این 4 سال تمام می‌شود ولی ما باید پاسخگوی اعمالمان نزد خدا باشیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۰۸

شاید بنده با تصمیمی که این نهاد می‌گیرد، موافق نباشم ولی چون قانون است باید آن را پذیرفت/ «اگر شورای نگهبان حرکتی می‌کند، باید حمل بر آن کنیم که تشخیص آن‌ها از قانون این است»/ بزرگانی در کشور هستند که در این رابطه بحث می‌کنند، نظر می‌دهند و مصلحت‌ها را هرچه هست، ارائه می‌دهند.

ایلنا-یزد: آیت الله ناصری گفت: باید کدروت ها را در جامعه بر طرف کرد.

به گزارش ایلنا از یزد، امام جمعه یزد روز گذشته در مراسم نمازجمعه شهر یزد با اشاره به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور در انتخابات یک پشتوانه برای انقلاب است و البته وظیفه ای برای ما.

وی در این باره گفت: هیچ چیز نباید تردید در ما ایجاد کند که آیا در انتخابات شرکت کنیم یا خیر. چراکه شرکت ما در انتخابات به معنای حمایت از انقلاب است و عدم مشارکت، عدم حمایت از انقلاب.

محمد رضا ناصری با بیان اینکه اصل حضور در انتخابات موجب تقویت ایستادگی کشور در مقابل دشمن است، گفت: دشمن در مسیر انتخابات بهانه تراشی‌هایی می‌کند.

وی با اشاره به وجود نهادهایی مانند شورای نگهبان در سایر کشورها گفت: در آمریکا، پاکستان و سایر کشورها «دادگاه قانون اساسی» وجود دارد که افراد به نظر این نهاد تمکین می‌کنند ولو اینکه با نظرش مخالف باشند.

امام جمعه یزد گفت: شاید بنده با تصمیمی که این نهاد می‌گیرد، موافق نباشم ولی چون قانون است باید آن را پذیرفت.

وی افزود: تابعیت از قانون موجب حفظ آرامش در کشور می‌شود و مسائل کشور درست پیش می‌رود.

آیت ا... ناصری با بیان اینکه «اگر شورای نگهبان حرکتی می‌کند، کاری انجام می‌دهد یا توصیه ای می‌کند، باید حمل بر آن کنیم که تشخیص آن‌ها از قانون این است»، گفت: به تشخیص آن‌ها باید احترام گذاشت.

وی افزود: عدم احترام به تشخیص شورای نگهبان، همه چیز را در کشور به هم می‌ریزد. همچنانکه در هیچ محکمه ای دو طرف راضی بر نمی‌گردند، یکی راضی بر می‌گردد و دیگری ناراضی.

آیت الله ناصری در عین حال گفت: بزرگانی در کشور هستند که در این رابطه بحث می‌کنند، نظر می‌دهند و مصلحت‌ها را هرچه هست، ارائه می‌دهند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه نباید نسبت به هیچ کس سوء ظن داشته باشیم، گفت: کاندیدای مورد حمایت خود را تبلیغ کنیم و از تخریب افراد دیگر و تعرض دست برداریم.

وی در این رابطه گفت: مسئولان و سران کشور در این رابطه باهم تصمیم گیری و تفاهم خواهند کرد.

وی با تقبیح بردن آبروی مومن در جامعه گفت: ولی فقیه چندین بار در این باره تذکر داده‌اند و کسانی که ولایتی هستند باید این امر را در نظر بگیرند.

ناصری گفت: حق نداریم افراد را خطا کار معرفی کنیم و از صحنه خارج کنیم. برای مثال اگر مجرمی را گرفته باشیم و به دادگاه ببریم، حق توهین به او و نسبت دادن جرم به او نداریم تا اینکه دادگاه حکم دهد، حکم او اجرا شود و مجازاتش را تحمل کند.

وی با بیان اینکه مگر ما دشمن کم داریم، که اینگونه نسبت به هم اتهام می‌زنیم؟ و تهمت می‌زنیم؟ گفت: کشور این همه دشمن دارد که علیه ما توطئه می‌کنند، باید بنشینیم و درباره آن‌ها فکر کنیم و قلب خود را صاف کنیم، و برای انقلاب کار کنیم نه اینکه باهم دشمنی کنیم.

نماینده ولی فقیه همچنین گفت: خیلی از اخبار در انتخابات دروغ است و رادیو بی بی سی دروغ می‌گوید و فتنه می‌کند. خیلی از روزنامه‌ها هم چیزهایی برای جلب نظر می‌نویسند که دروغ است.

وی افزود: ما نباید دین خود را از دست بدهیم. این 4 سال تمام می‌شود ولی ما باید پاسخگوی اعمالمان نزد خدا باشیم.

امام جمعه یزد گفت: اگر منتخب ما رئیس جمهور شود و موفق باشد، در کار او شریکیم اگر هم غیر از این باشد، باز هم در کارهای او شریکیم. وی تاکید کرد: اگر برای این چند روز دنیایی به کسی تهمت زده باشیم و آبرویش را برده باشیم، چه سودی در نزد خداوند داریم؟

وی در پایان گفت: کسانی که از سوی شورای نگهبان برای حضور در انتخابات ردصلاحیت شده‌اند، خود می‌دانند و خدای خودشان که به تکلیفشان عمل کنند.

ناصری گفت: باید کدروت ها را در جامعه برطرف کرد نه اینکه نسبت به هم بدبین باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز