خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت:

خروج خوشه های كسب وكار از حالت سنتی به صنعتی

کد خبر : ۷۵۵۳۶

با قانونمند شدن فعالیت خوشه‌های صنعتی آن‌ها از حالت سنتی خارج و به صورت صنعتی فعال خواهند بود که منجر به افزایش تولیدات و صادرات و ایجاد اشتغال می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  اعلام كرد: خوشه‌های صنعتی از حالت سنتی خارج و به صورت صنعتی فعالیت خواهندكرد.

به گزارش ایلنا، فخرالله مولایی در مراسم بازدید از خوشه صنعتی مبلمان مشهد گفت: تا پایان سال گذشته 20 پروانه برای خوشه های صنعتی صادر شد و در 2 ماه آینده نیز، 20 پروانه دیگر صادر می شود.

مدیر عامل سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران همچنین در بازدید از خوشه صنعتی مبلمان نیز عنوان کرد: ایجاد برند مشترک و صادرات تحت عنوان برندها، در بعضی خوشه های صنعتی کشور صورت گرفته و خراسان رضوی از استانهای دیگر پیشتاز است.

مولایی با تاکید بر اینکه عاملان خوشه‌ها باید یکدیگر را بشناسند و هم افزایی بیش‌تری با هم داشته باشند، خاطرنشان کرد: با قانونمند شدن فعالیت خوشه‌های صنعتی آن‌ها از حالت سنتی خارج و به صورت صنعتی فعال خواهند بود که منجر به افزایش تولیدات و صادرات  و ایجاد اشتغال می شود.

وی افزود: پیش از این در لایحه بودجه سالانه ردیف اعتباری خاصی برای خوشه های صنعتی وجود نداشت، اما امسال این ردیف در لایحه بودجه قرار گرفته است که به توسعه و ساماندهی خوشه‌ها کمک می‌کند.

خوشه صنعتی مبلمان مشهد، قبل از تبدیل به خوشه، 550 بنگاه فعال و 3 هزار نفر مشغول به کار داشت که این تعداد پس از ایجاد خوشه به 670 بنگاه و 3 هزار و 650 نفر اشتغال، افزایش یافت. میزان فروش این خوشه صنعتی پیش از تبدیل به خوشه، 20 میلیارد تومان بود که این میزان پس از ایجاد خوشه به 24 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید. صادرات این خوشه نیز پس از تشکیل به میزان 15 درصد افزایش داشته است.

خوشه صنعتی زعفران مشهد، با دو زمین مجزا برای آزمایشگاه و بازرگانی و پیش بینی زمینی برای بورس زعفران در شهرک صنعتی توس مشهد در حال آماده سازی است.

در ادامه بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از خوشه صنعتی زعفران و یکی از واحدهای صنعتی زعفران مشهد که با 30 میلیون دلار صادرات در سال گذشته، رتبه اول صادرات کشور را کسب کرده است، عضو شورای ملی زعفران  نیز گفت: از هر 100 کیلوگرم  گل زعفران، تنها یک کیلوگرم زعفران به وجود می‌آید.

علی شریعتی‌مقدم با اشاره به اینکه 96 درصد زعفران دنیا در خراسان رضوی تولید می‌شود، تصریح کرد: زعفران در خراسان رضوی و جنوبی، برای 500 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است و 75 تا 80 درصد زعفران تولید شده در این دو استان به بیش از 45 کشور جهان صادر می‌شود.

 فخرالله مولایی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این بازدید ضمن تاكید بر ساماندهی خوشه‌های صنعتی عنوان کرد: بهترین نقطه هر استان با بهترین قیمت و مناسب‌ترین اعتبار باید در اختیار افراد قرار گیرد تا خوشه‌های صنعتی توسعه یابند.

خوشه صنعتی زعفران در سال گذشته 5 میلیون دلار صادرات مستقیم داشته است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز