خبرگزاری کار ایران

مسئله جوانان، فرابخشی و نیازمند انسجام دستگاه‌هاست

کد خبر : ۷۵۵۳۳

هدفمند کردن برگزاری جشنواره‌ها همان تخصصی کردن آنهاست. جشنواره حضرت علی اکبر(ع) با تمرکز بر حیطه‌­هایی که می­‌توان جوانان را در آنها مورد ارزیابی قرار داد، به شناسایی و معرفی جوانان برتر در حوزه‌­های فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی به صورت تخصصی می‌پردازد.

ایلنا: رییس دبیرخانه‌ ستاد ملی زن و خانواده گفت: امور جوانان مسئله­‌ای فرابخشی است و باید بین دستگاه‌­ها انسجام ایجاد شود تا از موازی کاری یا تداخل در امور اجتناب شود.

به گزارش ایلنا، فریبا حاجی علی با اشاره به این مطلب افزود: با توجه به اینکه مسئله جوانان به صورت فرابخشی در کشور اداره می‌شود و نیازمند مشارکت و فعالیت تمامی دستگاه‌هاست، مرکز امور زنان و خانواده بنا بر وظایف ستادی خود و همچنین براساس وظایفی که در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان برعهده دارد، از طریق مشاوران امور بانوان دستگاه‌­ها در حوزه جوانان به فعالیت می­‌پردازد و بر فعالیت­های دستگاه‌ها نیز نظارت می­‌کند.

عضو ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با اشاره به برگزاری جشنواره‌ حضرت علی اکبر(ع) اظهارکرد: برگزاری این جشنواره را به فال نیک می‌گیریم. این جشنواره ظرفیت خوبی برای توجه به امور زیربنایی دارد به شرط آنکه تخصصی و هدفمند با آن برخورد شود.

وی تصریح کرد: هدفمند کردن برگزاری جشنواره‌ها همان تخصصی کردن آنهاست. جشنواره حضرت علی اکبر(ع) با تمرکز بر حیطه‌­هایی که می­‌توان جوانان را در آنها مورد ارزیابی قرار داد، به شناسایی و معرفی جوانان برتر در حوزه‌­های فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی به صورت تخصصی می‌پردازد. با توجه به اینکه جشنواره با همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف کشور برگزار می­‌شود، موجب شده نهادهای تخصصی با نگاهی ویژه در حیطه خود وارد عمل شوند و جوانان مخاطب دستگاه خود را مورد سنجش قرار دهند.

عضو ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در خصوص شیوه برگزاری جشنواره‌های تخصصی حوزه جوانان اظهارکرد: روحیه‌ جوانان می‌طلبد برنامه‌های تدارک دیده شده با نوعی تنوع و نشاط همراه باشد یعنی برای دخیل کردن جوانان در امور مربوط به خودشان نمی‌توانیم جلساتی به صورت رسمی و خشک بگذاریم و بگوییم جوانان فقط با گفتگو و مذاکرات رسمی مسائل را بررسی کنند. منافاتی ندارد قالب کار با روحیه‌ جوانان هماهنگی داشته باشد چون جوانان شورآفرین هستند و جشنواره این ظرفیت لازم را برای جوانان ایجاد می‌کند.

وی افزود: با ایجاد جذابیت‌های مناسب در برگزاری هر چه بهتر جشنواره‌های موضوعی در حوزه جوانان، باید سعی کنیم نسل جوان را به سمت خروجی مورد نظر خود ببریم؛ به این معنی که با شنیدن حرف‌های نسل جوان، جنبه‌های تشویقی و ترویجی لازم، رفع مشکلات و مسئله‌شناسی جوانان در قالب گفتگو و مفاهمه در این جشنواره‌ها به جذب و مشارکت حداکثری جوانان بپردازیم. جوانان باید حرفشان را بزنند و به توانمندی هایشان فرصت آشکار شدن داده شود.

رییس دبیرخانه‌ ستاد ملی زن و خانواده با اشاره به سابقه‌ جشنواره‌ حضرت علی اکبر(ع) که پنجمین دوره‌ آن در حال برگزاری است، ادامه داد: دست یافتن به آنچه گفته شد نیازمند سالیان درازی است که فکر می‌کنم سازمان ملی جوانان سابق و وزارت ورزش و جوانان کنونی که برگزارکننده‌ جشنواره‌ها بوده‌اند توانسته‌اند مهارتها را کسب کنند. با این حال باز هم در روند برگزاری جشنواره جای بازنگری وجود دارد و لازم است در هر دوره نقاط ضعف و قوت بررسی شود تا هر سال بتوانیم شاهد ارتقای جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در تمامی بخش‌­ها باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز