خبرگزاری کار ایران

در کاشان؛

همایش "نقش اولیاء، خانه و مدرسه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان" برگزارشد

کد خبر : ۷۵۴۶۲

یکی از عوامل مهم که باعث از هم پاشیدن کانون خانواده ها می شود، ضعف اطلاعات وآگاهی والدین پیرامون مواد اعتیاد آور است.

ایلنا- کاشان: کارشناس آموزش پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی کاشان گفت: یکی از عوامل مهم که باعث از هم پاشیدن کانون خانواده ها می شود، ضعف اطلاعات وآگاهی والدین پیرامون مواد اعتیاد آور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، حمیدرضا گیو در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کانون الزهرا کاشان افزود: افزایش توانمندی پدر ومادر در خصوص ارتباط سالم با فرزندان، در پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی به ویژه در دوران حساس نوجوانی فرزندان بسیار مؤثر است.

وی تصریح کرد: دنیای استکبار با تنوع در تولید مواد مخدر شیمیایی، زنان و نسل جوان در کشورها را مورد اهداف تهاجمی خود قرار داده است که ضرورت توجه خانواده ها را می طلبد.

به گفته وی، امروزه بحران اعتیاد و مواد مخدر، یکی از چالش های هزاره سوم است و ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی در کانون این بحران قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بحران اعتیاد، عامل بسیاری از مشکلات جامعه است به طوری که، 49درصد از قتل ها، 68درصد درگیری ها، 35 درصد خودکشی ها، 50درصد حوادث رانندگی و 50درصد همسر آزاری ریشه در اعتیاد دارد.

وی اظهار داشت: امروزه دشمنان بشریت، مواد مخدر شیمیایی تحت عنوان مواد توان افزا واردبازار می کند که با ایجاد قدرت کاذب، جوانان و بانوان به ورزشکاران را مورد هجوم قرار داده است.

وی تاکید کرد: مواد مخدر که با دستگاه های پیشرفته در آزمایشگاه های جهان تولید می شد، امروز به صورت دستی و به وسیله زودپز و ماکروفر در خانه ها ساخته می شود که باعث مرگ و خسارت بر شهروندان می شود.

وی بااشاره به نتایج تحقیق و پژوهش های انجام شده در خصوص عامل توجه نسل جوان به مواد مخدر گفت: 55 درصد جوانان معتاد معتقدند که زندگی با آنها سازگاری ندارد، 42 درصد فاقد اعتماد به نفس هستند،45 درصد ابراز ناتوانی در مقابل با مشکلات می کنند.

کارشناس آموزش پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی کاشان، اسیب های اجتماعی را مشکل همه جامعه خواند و مشارکت همه شهروندان در جهت شناسایی مراکز تجمع معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر با نیروی انتظامی را خواستار شد.

کارشناس روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: خانواده مهمترین محیط برای پیشگیری از سوء مصرف مواد است زیرا والدین مؤثرترین افراد زندگی فرزندان می باشند واز ابتدای زندگی با فرزندان در تماس هستند.

"ناهید گلستانه" افزود: تحقیقات نشان داده است که هر چه پیشگیری باعث به تعویق افتادن زمان اولین مصرف سیگار یا مواد باشد شانس ایجاد مشکلات جدی واعتیاد کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از والدین، تأثیر منفی عمیقی بر تصمیم های فرزندا خود دارند در صورتی که فرزندان در تصمیم گیری های خود به حمایت روانی واجتماعی والدین به میزان بالایی احتیاج دارند.

به گفته وی، وجود تفاوت بین فرزندان دختر و پسرغیر قابل انکار است که این تفاوت ها، در دوران بلوغ آشکار می شود.

وی تاکید کرد: افزایش اعتماد به نفس و آموزش مهارت نه گفتن دختران وپسران امری ضروری وغیر قابل اجتناب به شمار می رود، که حتی رسانه ها نیز کمتر به آن می پردازند.

وی گفت: به علت شرایط گوناگون اجتماعی، فرهنگی، فیزیولوژیکی و روانشناختی پسران ودختران بطور مقاومتی نوجوانی را تجربه می کنند و همزمان با بلوغ گرایش به رفتارهای پر خاشگر انه در پسران افزایش می یابد و در دختران با شیوع بالاتر افسردگی همراه می باشد.

گلستانه تاکید کرد: بنابراین به هر میزان که شناخت بیشتری راجع به فرزندانمان داشته باشیم احتمال گرایش او به سیگار ومواد غیر مجاز کمتر خواهد شد.

وی، درک احساس فرزندان و احترام به آن، تمرین گوش کردن فعال، تشویق به جای انتقاد، توجه به کنجکاوی فرزندان، آموزش مدیریت استرس و شناخت دوستان فرزندان را از جمله فنون عملی جهت شناخت بیشتر و ایجاد یک رابطه خوب با فرزندان عنوان کرد.

کارشناس مسوول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت:

همایش "نقش خانه و مدرسه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان"، در کانون الزهرای این شهر برگزار می شود.

"محبوبه بلور" افزود: این همایش با مشارکت کارشناسان آموزش و پرورش کاشان، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی شهرستان کاشان در روزهای پنج شنبه و شنبه به مدت دو روز انجام می شود.

وی اظهار داشت: در روز اول این همایش که صبح پنج شنبه برگزار شد، 350 نفر از اولیاء دانش آموزان مدارس راهنمایی و متوسطه کاشان شرکت داشتند و مشاوران و مدیران مدارس کاشان روز شنبه در دومین روز همایش شرکت می کنند.

به گفته وی، نمایشگاه عکس و پوستر و فروشگاه کتاب با تخفیف 50 درصد از برنامه های جنبی این همایش است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز