خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان:

اجرای طرح کارزار پیش‌گیری از مصرف شیشه در گلستان

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۵۹

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور در کاهش، گرایش به مصرف شیشه از خانواده‌های گلستانی خواست تا از طریق تماس با شماره (09628) به عنوان خط ملی پاسخگویی به مسائل اعتیاد، موارد و مشکلات خود را در این حوزه با کارشناسان این سازمان در ارتباط گذاشته و از مشاوره لازم برخوردار شوند.

ایلنا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با استقبال از طرح کار زار پیشگیری از مصرف شیشه گفت: با توجه به گزارش‌ها و آمارهایی که از گرایش جوانان نسبت به مواد مخدر صنعتی و به ویژه ماده خطرناک شیشه داریم، در راستای تقویت طرح‌های پیشگیرانه، این طرح در استان گلستان اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایلنا از گرگان،علیرضا جمشیدی در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان کلیات این طرح را جهت اجرا آماده کند تا استان گلستان به عنوان یکی از 10 استان پایلوت جهت اجرای طرح کارزار پیش گیری از مصرف شیشه با همراهی همه دستگاههای مرتبط این طرح را به مرحله اجرا گذارد.
وی خاطر نشان کرد: موفقیت این دسته از طرح‌ها منوط به اطلاع رسانی مناسب، تدبیر گروه عملیاتی در چگونگی اجرای طرح و پشتیبانی و هم پوشانی بین دستگاه‌های دیگر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه تأکید کرد: برای کاهش آسیب‌ها به‌ویژه در حوزه مواد مخدر که به تنهایی عامل بسیاری از جرائم و آسیب‌های پر خطر اجتماعی است باید کار بنیادی و بنیانی صورت بگیرد که این مهم بدون ایفای نقش خانه و خانواده، نظام تعلیم و تربیت و اطلاع رسانی مناسب امکان پذیر نخواهد بود.
وی در تشریح موارد اثر گذار در کاهش گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر بیان کرد: خانه و خانواده و نظام تعلیم و تربیت از همه جهات می توانند در پیشگیری از اعتیاد اثر گذار باشند. بویژه در بحث کنترل رفتارهای فرزندان و دانش آموزان و اینکه در بیرون از محیط خانواده نوجوان و جوانشان با چه افراد و گروه‌های سنی در ارتباط هستند.
جمشیدی تأکید کرد: خانواده ها باید این آگاهی را داشته باشند و به این موضوع توجه کنند که فرزندانشان با افراد و گروه‌های که اختلاف سنی زیادی بین آنها وجود دارد، همراه نشوند زیرا این همراهی می تواند باعث بروز اشکالات رفتاری شده و نوجوان و فرزند شما را به سمت آسیب هدایت کند.
وی در ادامه بر دولتی شدن خوابگاه‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: متأسفانه در پانسیون ها و خوابگاه‌های خصوصی کنترل و نظارت چندانی بر رفتار ها و زندگی دانشجویان صورت نمی گیرد که اگر تلاش کنیم تا خوابگاهها را به سمت دولتی شدن ببریم، در حوزه کاهش آسیب موثر خواهد بود.
فرید براتی، معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور، در ابتدای این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های پیشگیرانه سازمان بهزیستی کشور در کاهش گرایش به مصرف شیشه از خانواده های گلستانی خواست تا از طریق تماس با شماره (09628) به عنوان خط ملی پاسخگویی به مسائل اعتیاد، موارد و مشکلات خود را در این حوزه با کارشناسان این سازمان در ارتباط گذاشته و از مشاوره لازم برخوردار شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز