خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس:

یک چهارم نقدینگی کشور، معوقه بانکی است

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۰۶

بانک‌ها نام بدهکاران بالای 200میلیارد را منتشر کنند./85 هزار میلیارد تومان به میزان یک چهارم نقدینگی، معوقه بانکی در کشور وجود دارد.

ایلنا:عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس، یک چهارم نقدینگی کشور را معوقه بانکی مطرح كرد.

به گزارش ایلنل از آمل،عزت‌الله یوسفیان‌ملا در همایش تجلیل از روابط‌عمومی‌های برتر شهرستان آمل با بیان اینکه رهبری در سال 80 پیام داده است که باید برای مبارزه با مفاسد گام برداشته شود، یادآور شد: ایشان هر بار هم نسبت به اتفاق نیفتادن آن، اعلام نارضایتی کرده است.

وی با انتقاد از اینکه دولت، وام‌های فراوانی داده اما در جای خود استفاده نشده است، اذعان کرد: کسانی هستند که ساده آمده‌اند ولی امروز زندگی میلیاردی دارند و سهام‌های آنچنانی دارند اما چه کسی باید به این امر رسیدگی کند.

وی با اعلام اینکه برخی کاندیداهای ریاست جمهوری، بدهی میلیاردی داشتند، گفت: بانک‌ها نام بدهکاران بالای 200میلیارد را منتشر کنند.

با اشاره به اینکه کار روابط عمومی پیام‌رسانی است، افزود: کار روابط عمومی اگرچه کار مشکلی است اما با همین امکاناتی که دارند باید به انجام وظیفه بپردازند.

عضو كمیسیون مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسیاری افراد، هنوز وام‌های میلیاردی خود را پس نداده‌اند، یادآور شد: پیشنهاد دادیم که بانک‌ها نام کسانی که بیش از 200 میلیارد تومان را دریافت کرده‌اند در سایت‌ها منتشر کنند تا ببینید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

یوسفیان با اعلام اینکه متاسفانه تسهیلات بانک‌ها در جای خود هزینه نشده است، ادامه داد: این افراد این تسهیلات را در بانک‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرده و یا هفت درصد بهره بیشتر از همان بانک استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه همین ارقام و افراد اگر در سایت‌ها وارد شود اطلاع‌رسانی خوبی است، گفت: امروز مردم تشنه این هستند که نام این افراد اعلام شود.

یک چهارم نقدینگی کشور، معوقه بانکی است

این مسئول با بیان اینکه 400هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور است، افزود: 85 هزار میلیارد تومان به میزان یک چهارم نقدینگی کشور، معوقه بانکی در کشور وجود دارد.

یوسفیان‌ملا ادامه داد: اگر بانک‌ها همین یک حرکت را پیاده کنند و لیست افراد را در سایت‌ها قرار دهند، مردم رضایت بیشتری می‌برند.

وی با انتقاد از اینکه کسانی که سررسید میلیاردی دارند در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شده بودند، افزود: بارها به مسئولان تاکید کردم که اگر این افراد تایید شوند، من افشاگری می‌کنم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی افراد زمانی در رسانه ملی اعلام کردند که نام مفسدان را اعلام می‌کنیم و توقع ایجاد کردند، افزود: اعلام نکردن نام این افراد، برای مردم ناامید کننده بود و تنها جو کشور را تغییر داد.

روابط عمومی‌ها در درون دستگاه‌ها باید پا را فراتر بگذارند

یوسفیان‌ملا در اشاره به مسئولان روابط عمومی با تاکید براینکه روابط عمومی‌ها، ساختاری در درون دستگاه‌های دولتی هستند، اظهار داشت: روابط عمومی‌ها تا زمانی که در درون تشکیلات اداری قرار دارند در خدمت آن اداره ‌اند. اما باید پا را فراتر گذاشته و  با مردم و جامعه نیز ارتباط برقرار کنند.

وی با تاکید بر اینکه افکارعمومی دنیا، یک لشکر بی نام و نشان در حوزه اطلاع رسانی دارد که با آن به خواسته‌های خود می‌رسد، تصریح کرد: ما نیز می‌توانیم از این بخش، برای ایجاد عدالت در کشور استفاده کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جنگ روانی همیشه موفق‌ترین جنگ‌ها است، گفت: افکار عمومی، همیشه متاثر از جنگ‌های روانی است اما در کشور اسلامی، وجود ولایت فقیه در دوره‌های مختلف این هجمه‌ها را کاهش داده است.

یوسفیان‌ملا با تاکید بر اینکه اصل 170 قانون اساسی درباره بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی تاکید دارد، گفت: روابط عمومی‌ها باید به این نکته بپردازند که چرا تا کنون در ارائه خدمات بازرسی موفق نبوده‌ایم و معتقدم اگر این دستگاه‌ها، فراتر دیده شوند خدمات بهتری انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم تشنه عدالت هستند، یادآور شد: اگر همین روابط عمومی درباره نیازهایی که مردم دارند گام بردارند و درباره آن اطلاع‌رسانی کنند موفق‌تر خواهند بود.

یوسفیان با اعلام اینکه بسیاری از مردم دوست دارند درباره کسانی که وام کلان گرفته‌اند اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: اگر بانک‌ها در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند، باور کنید بسیاری از فسادهای اقتصادی جلویش گرفته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز