خبرگزاری کار ایران

13 دستگاه انواع خاک ورز مرکب در اهر به کار گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۷۸

این اقدام در راستای ترویج و توسعه کشاورزی حفاظتی جهت حفظ خاک با اعمال عملیات کم خاک ورزی و حفظ بقایای گیاه در سطح خاک و برای افزایش ذخیره رطوبت درخاک وکاهش فرسایش خاک و همچنین کاهش هزینه های تولید و مصرف سوخت در عملیات های کشاورزی انجام شده است.

ایلنا- اهر: مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از بکار گیری 13 دستگاه انواع خاک ورز مرکب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت عبادپور در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این اقدام در راستای ترویج و توسعه کشاورزی حفاظتی جهت حفظ خاک با اعمال عملیات کم خاک ورزی و حفظ بقایای گیاه در سطح خاک و برای افزایش ذخیره رطوبت درخاک وکاهش فرسایش خاک و همچنین کاهش هزینه های تولید و مصرف سوخت در عملیات های کشاورزی انجام شده است.

وی کاهش تردد تراکتور در مزرعه و در نهایت کاهش هزینه عملیات تولید را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: با تجهیز شرکت های خدمات فنی و مشاوره ای و کشاورزان پیشرو به ادوات و ماشین آلات بروز جهت ارائه خدمات به کشاورزان منطقه و آشنائی آنها با ادوات جدید، وبکارگیری این دستگاه ها عملیات بستر سازی بذر و کاشت به صورت مکانیزه و با حداقل عملیات خاک ورزی انجام می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر ادامه داد: این امر از یک طرف موجب حفظ آب خاک و از طرف دیگر موجب کاهش هزینه های تولید و کاهش مصرف سوخت در انجام عملیات های کشاورزی می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: ترویج و توسعه وبکارگیری این ادوات موجب رقابت پذیری تولید محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و خارجی گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز