خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی جلفا:

جلفا، قابلیت بالا برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی دارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۷۷

رشد و توسعه این بخش و تبدیل وضعیت نیمه سنتی به حالت توسعه یافته از مهم‌ترین دلایل تلاش در قالب طرح توسعه کشاورزی بوده و تحقق این مهم بر اساس استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استفاده نشده، افزایش درآمد بهره برداران را به همراه داشته و اقتصاد ملی را تقویت خواهد نمود.

ایلنا- جلفا: مدیر جهاد کشاورزی جلفا گفت: اراضی مرغوب کشاورزی، آب فراوان رودخانه ارس با دبی متوسط 250 متر مکعب در ثانیه، آب و هوای مناسب، امکانات حمل‌ونقل زمینی، ریلی و هوایی و نزدیکی به بازارهای مصرف در کشورهای اروپائی و منطقه قفقاز از مزایای بالقوه شهرستان در توسعه کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا عباسی در جلسه بررسی مشکلات شهرستان جلفا با اشاره به حمایت سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس از فرصت‌های سرمایه گذاری در زمینه های مختلف و به خصوص کشاورزی گفت: این شهرستان به لحاظ وجود دشت گردیان ونیز آغاز کشت در دشت گلفرج، ایجاد صنایع تبدیلی محصولات باغی و زارعی و کارخانه تولیدکنسانتره، علاوه بر تضمین سود مطمئن سرمایه گذاری، به توسعه کشاورزی در منطقه نیز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به تلاش مجموعه سازمان جهاد کشاورزی با هدف رساندن بخش کشاورزی به جایگاه واقعی آن افزود: رشد و توسعه این بخش و تبدیل وضعیت نیمه سنتی به حالت توسعه یافته از مهم‌ترین دلایل تلاش در قالب طرح توسعه کشاورزی بوده و تحقق این مهم بر اساس استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استفاده نشده، افزایش درآمد بهره برداران را به همراه داشته و اقتصاد ملی را تقویت خواهد نمود.

مدیر جهاد کشاورزی جلفا با اشاره به رونق صنعت نوغانداری در این شهرستان گفت: پرورش کرم ابریشم از فعالیت‌های قدیمی وجانبی بخش کشاورزی در این شهرستان بوده و نوغانداران منطقه به پرورش کرم ابریشم به عنوان محصولی با ارزش جهانی مبادرت و امسال، نوغانداران منطقه با حمایت‌های سازمان رضایت بیشتری ازنحوه خرید محصول تولیدی داشته و توسعه این صنعت در سطح شهرستان، به اقتصادی شدن پرورش آن منجر و درکنار حمایت‌های استانی و ملی، آینده‌ای روشنی برای این صنعت در شمال غرب کشور قابل ترسیم است.

عباسی نبود سردخانه، صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی در این شهرستان را از مشکلات اساسی بخش باغی این شهرستان برشمرد و گفت: سطح زیر کشت آلبالو در جلفا بالغ بر 180 هکتار و بیش از یک هزار و 200 تن آلبالوی مرغوب سالانه از باغات این شهرستان واقع در روستاهای لیوارجان، سیه‌سران و دشت حاصلخیز گردیان، با احتساب متوسط هشت تن محصول از هکتار استحصال می‌شود. وی در ادامه آمادگی این مدیریت را برای حمایت و هدایت سرمایه گذاران در بخش کشاورزی این شهرستان را اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز