خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آهن وفولاد غدیر ایرانیان:

بیش از 60 درصد تجهیزات فولاد غدیر داخلی است

کد خبر : ۷۵۳۶۷

بیش از 60 درصد تجهیزات در اجرای طرح‌های یاد شده، داخلی بوده و اغلب نیز از دانش مهندسان ایرانی بهره برده شده است.

مدیرعامل آهن وفولاد غدیر ایرانیان گفت: بیش از 60 درصد تجهیزات فولاد غدیر داخلی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله فرشاد مدیرعامل آهن وفولاد غدیر ایرانیان اظهار داشت: ایران نخستین تولید كننده آهن اسفنجی از نظر كمیت و كیفیت  است، که این امر به خاطر پایه گاز سوز بودن تولید این محصول است.

 وی با اشاره به میزان تولید این کارخانه گفت: میزان تولید فعلی این واحد ۱۵ میلیون تن است.

مدیرعامل آهن وفولاد غدیر ایرانیان  خاطر نشان کرد: بیش از 60 درصد تجهیزات در اجرای طرح‌های یاد شده، داخلی بوده و اغلب نیز از دانش مهندسان ایرانی بهره برده شده است.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان افزود: هندوستان از نظر تولید بیش از ۲۲ میلیون تن از ایران جلوتر است اما آنها برای تولید این محصول از شیوه زغال استفاده می‌کنند، در حالی که ایران از گاز استفاده می‌کند که سهم کمتری در آلایندگی محیط زیست دارد.

وی گفت: مجموع سرمایه صرف شده ۳۰۰ میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی بود كه ۹۷ میلیون یورو از طریق آهن وفولاد غدیر ایرانیان جذب شد و بقیه را نیز به ' آهن و فولاد ارفع ' پرداخت كرده اند.

وی تصریح كرد: تجهیزات صرف شده در این واحد صنعتی در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن بوده كه هفت هزار تن ساخت داخل است.

در این نشست همچنین كریم پولادوند مجری گندله سازی اردكان اظهار داشت: این واحد صنعتی با ظرفیت سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن راه اندازی شده است و سال گذشته با بیش از این ظرفیت كارخانه تولید داشت و برای سال جاری انتظار می رود ۲۰۰ هزار تن بیش از رقم مذكور تولید داشته باشیم.

وی افزود: سهامداران این واحد دركنار مجتمع صنعتی، معدنی چادرملو، ارفع، غدیر، توسعه معادن وفلزات و بخش خصوصی قرار دارند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز